Ne ponovilo se ovakvo Ljeto
Žalosno je kako puno manji gradovi od Splita, kao što su Dubrovnik i Zadar imaju puno kvalitetnije i raznovrsnije ljetne festivale. Program Dubrovačkih ljetnih igara traje dva tjedna dulje od Splitskog ljeta, a kada je u pitanju glazbeni program nudi mnogo više.
Hvaliti se programom Splitskog ljeta koji je održan u proteklih mjesec dana, na način kako je to napravljeno na ceremoniji zatvaranja, doista je pretenciozno, samodopadno i - smiješno. Splitsko ljeto je oduvijek slovilo kao ljetni festival poznat upravo po operi. Što smo ove godine dobili od opere, koja je na službenim programima bila navedena kao posebna kategorija uz glazbeni, baletni, dramski i izložbeni program? Samo jedan premijerni naslov (Verdijev Nabucco) koji je bio sveukupno triput izveden, dok je drugi operni naslov (Gotovčev Ero s onoga svijeta) otkazan. Dramski program također je dobio samo jedan premijerni naslov (Adio kauboju) za koji žiri za dodjelu nagrade Judita nije htio dodijeliti nagradu.
Koncertni program, doduše, nije bio loš, ali je bio svakako siromašan. Žalosno je kako puno manji gradovi od Splita, kao što su Dubrovnik i Zadar imaju puno kvalitetnije i raznovrsnije ljetne festivale. Program Dubrovačkih ljetnih igara traje dva tjedna dulje od Splitskog ljeta, a kada je u pitanju glazbeni program nudi mnogo više. U Dubrovniku je bilo moguće čuti dva izvanredna barokna orkestra (Freiburger Barockorchester i Venecijanski barokni orkestar), koncert će održati i proslavljeni bariton Leo Nucci uz pratnju Slovenske filharmonije pod ravnanjem Ivana Repušića, a recital će održati također proslavljeni dirigent i pijanist Daniel Barenboim. Kada je zatvarao Splitsko ljeto, zamjenik župana Luka Brčić stalno je isticao riječi recesija i kriza. Gdje se te iste dvije riječi spominju u Dubrovniku? Je li onda stvarno problem u recesiji i krizi ili onima koji vode čitavu manifestaciju? Gdje je Split zakazao? Možemo postavljati milijun pitanja, no odgovor očito ne možemo dobiti, jer kultura za Grad Split očito nije nešto vrijedno ulaganja. To pokazuje i ponašanje pojedinaca iz gradske uprave koji nisu niti slušali koncert već su se potiho provukli do prvih redova nakon njegova završetka, kako bi mogli protokolarno prisustvovati zatvaranju.
Nagrada Judita dodijeljena je samo za glazbu, a nju je zasluženo odnio Cantus ansambl za koncert Splitski skladatelji u glazbi 20. i 21. stoljeća. Nagrada za dramu nije dodijeljena.
Zastavu je spustila skladateljica Mirela Ivičević koja je u ime Cantus ansambla preuzela nagradu. Za sami kraj ansambl Lozje izveo je kompoziciju Lozje Silvija Bombardellija. Trivijalna kompozicija izvedena na ne baš kvalitetan način zapravo je najbolji rezime čitavog Splitskog ljeta. Imali smo priliku slušati dobre izvođače (Kajana Pačko, Javor Bračić, ansambl Machetes...) u za to neadekvatnom prostoru uz brojne propuste organizatora (koje smo već naveli ranije). Nadajmo se da se više neće ponoviti ovakvo Splitsko ljeto, do sada programom i kvalitetom najsiromašnije u posljednjih nekoliko godina.