Biciklisti zbog straha bez staza

30_01_2013 / 13:34h  |  Autor: KMaja  |  Foto: Rene
Biciklisti zbog straha bez staza

Tribina Biciklizam u Splitu pobudila je nadu u rješavanje problema suživota pješaka, vozača motornih vozila i biciklista na splitskim ulicama. Da li je ikoje obećanje ispunjeno i što se radi kako bi se situacija poboljšala, upitali smo Vedrana Medvešeka.

Tribina Biciklizam u Splitu, održana krajem studenog u Info zoni, pobudila je nadu u rješavanje problema suživota pješaka, vozača motornih vozila i biciklista na splitskim ulicama. Između ostaloga, potvrđena je informacija kako na papiru prema GUP-u već postoje tri staze – na Žnjanu, Marjanu, te od Ravnih njiva preko Turske kule do Marjana. Nažalost, u stvarnosti je povučeno niti pola kilometra staze u Ulici Hrvatske mornarice koja vodi ni iz čega ni u što, a nesavjesni vozači su pločnik pored staze pretvorili u parkirna mjesta, što je, složili su se tada svi sudionici, definitivno problem.

Da li je ikoje, na tribini dano, obećanje ispunjeno i što se radi kako bi se situacija poboljšala, upitali smo Vedrana Medvešeka, predsjednika BK Timun.

Ne želim sudjelovati u ubijanju djece

– Nakon tribine sam sa Denisom Špadinom iz BK Split imao sastanak sa Damirom Babićem (stručni savjetnik za signalizaciju i regulaciju prometa koji je radio na biciklističkim stazama, op. a.) na koji smo mu donijeli peticiju za označavanje biciklističkih staza sa tisuću potpisa i pisma potpore svih sportskih klubova u gradu kao i širokog spektra institucija – Park šuma Marjan, MUP…

Međutim, sastanak nije rezultirao dogovorom. – U razgovoru je Babić izjavio da se možemo mi tu njemu sad pozivat na GUP, zakone i projekte koji kažu da su dužni označit biciklističke staze na tim potezima, ali da on ne želi legalizirati prisustvo biciklista na tim područjima jer ga je osobno strah što će se dogodit ako neki biciklist koristeći te staze nedajbože pokupi neko dijete. Nakon te izjave bilo mi je jasno da ja tu nemam više što raditi. Mislim, ne želim sudjelovati u ubijanju djece. Denisu je obećano da će zajedno izaći na teren, ali mu se do sada nisu javili – kaže Vedran.

Problem sa nepropisno parkiranim automobilima oko staze je riješen

Kaže kako se upravo zbog negativnih iskustava i nisu prije aktivnije angažirali oko pitanja staza, ali su na poticaj Sindikata biciklista organizirali tribinu, koja je, unatoč razlikama u mišljenjima, obećavala dobar razvoj situacije, pa su krenuli sa peticijom kojom je potvrđeno da u gradu postoji interes za stazu.

Jozo Šitum, načelnik Odjela za sigurnost cestovnog prometa, na tribini je obećao promptno riješiti problem automobila parkiranih na potezu jedine splitske biciklističke staze.

– Auta su bila parkirana na nogostupu, a pješaci hodali po biciklističkoj stazi. Šitumovo obećanje da će napraviti nešto, makar na simboličkoj razini dalo nam je vjetar u leđa – kaže Vedran. Obećanje je i ispunjeno. – Najveći broj vozila uklonjen je nakon upozorenja vlasnicima od strane policijskih službenika, a prometna policija svakodnevno obilazi lokaciju kako bi se biciklistički promet mogao odvijati neometano – rekao nam je Jozo Šitum.

– Na Žnjanu je obaveza investitora – Grada – da povuče staze, za to ne žele ni čuti, jer djeca su tamo ugrožena. Na Marjanu prema GUP-u mora biti staza, e, ali tu se ne mogu dogovoriti u čijoj je to nadležnosti. Na rekonstruiranoj Domovinskog bi isto trebala biti staza, ali na spoju preko Puta Supavla prema Ulici Hrvatske mornarice nema niti trotoara – upozorava Vedran.

Babić: Staza na Marjanu može biti opasna!

Kontaktirali smo Damira Babića za komentar na razgovor sa Medvešekom. – Citirana rečenica izvučena je iz konteksta razgovora. Naime radi se o slijedećem; Tema je bila ponovno označavanje biciklističke staze na Marjanu (u pješačkoj zoni). U razgovoru sam predlagao prioritetno rješavanje biciklističkih staza koje bi bicikliste sigurno (kroz grad) vodile do rekreativnih zona kao što su Marjan ili Žnjan (Trstenik). Inače, odredbe Zakona o sigurnosti cestovnog prometa jasno obvezuju, prilikom izgradnje biciklističkih staza, razdvojiti pješačke površine od biciklističke staze. Dakle, na području pješačke zone na Marjanu "ocrtavati" biciklističku stazu koja će biti dio pješačke površine (šetnice) je zakonski sporno te može biti opasno kada se veći broj pješaka (djece, starijih građana itd.) kreću "slobodno" pješačkom zonom – naveo nam je Babić.

Službeni dopis koji je iz Grada poslan BK Timun možete pogledati na linku. Nismo dobili odgovor na pitanje da li je po tim kriterijima sporna i biciklistička staza u Ulici Hrvatske mornarice.

Angažirani smo na izgradnji prvog biciklističkog parka

– Odnedavno smo angažirani po pitanju izgradnje prvog biciklističkog parka na ovom prostoru, u zapuštenom vojnom kompleksu u Žrnovnici, zahvaljujući kojem bi Žrnovnica mogla postati rekreativni centar regije. Projekt smo prezentirali na nedavno održanom Žrnovskom sajmu, a sada treba vidjeti kako se MORH reagirati, pošto je objekt u njihovom vlasništvu – najavljuje Vedran.

Propao je projekt biciklističkih staza za županiju, ali ostala je udruga

BK Timun osnovan je prije nešto manje od dvije godine kada su Vedran Medvešek i Ljubomir Juretić izradili projekt biciklističkih staza za županiju pa se pojavila potreba za osnivanjem udruge kako bi se projekt pogurao. Od cijele priče, koja je optimistično počela, nažalost nije bilo ništa, ali udruga je ostala.

Od osnivanja realizirali su dvije biciklijade do zvijezda u Žrnovnici, već treću godinu organizirali besplatnu biciklopopravljaonu, sastavili besplatan vodič za kupnju brdskog bicikla, a ove su godine organizirali Biciklijadu kroz baštinu na Hvaru te pokrenuli akciju za djecu Maestrala u kojoj su prikupljena sredstva za guralice, a sponzori su osigurali kacige za sigurnost mališana. Mogli ste im se pridružiti i u Noći muzeja kada su galerije i muzeje obilazili na biciklima. Osim toga, Timunovci redovito organiziraju darivanja krvi, prodaju maslinovo ulje, a vole i pivo, kaže Vedran.

Važno je napomenuti kako su sve aktivnosti udruge besplatne za krajnjeg korisnika, a klub, koji broj 60-ak članova sa iskaznicom i preko 1000 lajkera na fejsu, ne naplaćuje članarinu. Sa splitskim se biciklistima možete družiti na plesnjacima koje organiziraju jednom mjesečno u HOK-a (Kavanjinova ulica).