Biciklistički san nije nedostižan
Biciklizam u Splitu, tribina održana subotu u Info zoni, privukla je velik broj biciklista i rekreativaca bijesnih zbog splitske biciklističke situacije, no poneka obećanja i iskazi govornika dali su dojam da se stvari ipak pokreću...
Biciklizam u Splitu, tribina održana u subotu u Info zoni, privukla je velik broj biciklista i rekreativaca bijesnih zbog splitske biciklističke situacije. Organizatori tribine, splitski Biciklistički klub Timun pozvali su predstavnike institucija, organizacija i udruga koji mogu kompetentno odgovarati na postavljena pitanja, nadajući se zajedničkom rješenju za biciklizam u Splitu.
Tribinu su otvorili Zagrepčani iz Sindikata biciklista koji su publici predstavili četiri različite prezentacije iz svijeta biciklizma. Marko, Tena, Mislav i Iris pojasnili su prisutnima zašto bi svaki grad trebao realizirati biciklističku infrastrukturu; ekonomski, ekološki, zdravstveni i prostorni faktori kvalitetno su argumentirani i apsolutno podržani od strane publike. Kroz prezentacije i kratki film predstavili su rad Sindikata, biciklistički aktivizam na društvenim mrežama, sjajan uspjeh zagrebačke kritične mase te pojasnili kako su nakon dužeg stagniranja ipak pronašli model suradnje udruga građana s gradskom upravom koji uistinu funkcionira.
Biciklist : Grad Split - 0:2
Vedran Medvešek, predsjednik BK Timun, na duhovit je način i uz potrebnu dozu ironije predstavio Kakav je osjećaj biti biciklist u Splitu. - Jedina biciklistička staza izgleda kao dobra splitska šala - kazao je Vedran pričajući o biciklistima kao sporim, tromim čunjevima koji idu na živce i pješacima i automobilima. Prikazao je stanje splitskog biciklizma; Marjan kao rekreativna zona na kojoj prava staza ne postoji te 400injak metara staze koja ide iz nigdje u ništa. – Biciklist : Grad Split - 0:2 - našalio se Vedran. Rješenje problema vidi u kompletnom rješavanju složenijih problema, a to su izgradnja parkirališta i podizanje razine prometne kulture svih sudionika u prometu. Njegova je prezentacija bila odlična podloga za poslušati mišljenje iz Grada. Ljubomir Martinčev Juričev iz Službe za planiranje urbanizma istaknuo je da podržava ideju biciklističke infrastrukture u Splitu, no naveo je niz razloga zbog kojih to trenutno nije moguće ističući financijski aspekt i očekivano povećanje stupnja motorizacije. Njegov je govor naišao na niz neodobravanja i demantiranja iz publike i pretvorio se u pravo rešetanje očigledno potaknuto nezadovoljstvom sluha Gradskih službi za potrebe građana.
Govor Joze Šituma, Načelnika Odjela za sigurnost cestovnog prometa, smirio je gnjevnu publiku obećanjem da će MUP riješiti problem automobila parkiranih na nogostupu biciklističke staze .- To je ono što trenutno možemo napraviti i što ćemo napraviti – rekao je Šitum i dobio pljesak.
Biciklistička staza ne može biti samostalan projekt
Posljednji govornik bio je Miroslav Jakovljević, projektant mreže biciklističkih staza Splita, koji je pojasnio u čemu leži poteškoća izgradnje biciklističke staze te što je potrebno da bi se ista realizirala. Jakovljević je objasnio da biciklistička staza ne može biti samostalan projekt, ona mora biti dio većeg projekta koji podrazumijeva prilagodbu ceste i kompletnog prostora. Ipak, planovi o biciklističkoj stazi postoje, predviđeno je oko 5 kilometara staze koja bi išla od Ravnih Njiva sve do Park šume Marjan, spajajući se s postojećom stazom u ulici Hrvatske mornarice. Da bi se to ostvarilo potrebno je cjelovit projekt postaviti u Prostorno-plansku dokumentaciju i u tom slučaju on može biti realiziran, smatra Jakovljević.
Na upit je li zadovoljan zaključcima tribine, organizator Vedran Medvešek je odgovorio: MUP je obećao riješiti problem parkiranih auta na nogostupu biciklističke staze, a onda pješaci mogu pravilno koristiti stazu. To obećanje pokazuje neke smjernice i dobar je početak, skroman ali ipak dobar. Povukla se i tema usporavanja prometa na južnoj marjanskoj prometnici kako bi se biciklisti sigurnije dovezli do svog rekreacijskog odredišta, što smatram bitnim.
U publici se podosta govorilo i o splitskom mentalitetu, nekulturi u prometu, nepropisnim parkiranjima i općenitom nepoštivanju, kako pravila, tako jedni drugih, no poneka obećanja i iskazi govornika dali su dojam da se stvari ipak pokreću i da biciklistički san nije nedostižan.
Nakon tribine - peticija!
Biciklistički klub Timun pokrenuo je na internetu potpisivanje peticije kojom od Grada Splita zahtijeva konačnu realizaciju prihvaćenih planova označavanja biciklističkih staza na području Splita. Peticiju je prvog dana potpisalo više od 300 ljudi, a cilj je skupiti tisuću potpisa. - Vrijeme je da ljudi koji za to primaju plaću doslovno povuku žute crte tamo gdje im je mjesto - stoji u pozivu na potpis.