Završne predstave PlayDrame

17_06_2019  |  Autor: I.Z.  |  Foto: PlayDrama / arhiv
Završne predstave PlayDrame

Glumački studio PlayDrame završava sezonu izvedbama predstava Williama Shakespeara. Od 17. do 19. lipnja možete pogledati izvedbu „San ljetne noći“ i dvije izvedbe „Na tri kralja“ u Amfiteatru Doma mladih. Mi smo uhvatili grupu koja izvodi „San ljetne noći“ prije generalne probe i popričali o Shakespearu i glumi.

Glumački studio PlayDrame završava sezonu izvedbama predstava Williama Shakespeara. Dječje grupe su svoje predstave odigrale, a sad je došao red na odrasle. Od 17. do 19. lipnja možete pogledati izvedbu „San ljetne noći“ i dvije izvedbe „Na tri kralja“ u Amfiteatru Doma mladih. Mi smo uhvatili grupu koja izvodi „San ljetne noći“ prije generalne probe i popričali o Shakespearu i glumi.

Justinu Vojaković Fingler, jednu od voditeljica koja je pripremala grupe, pitali smo kako je raditi Shakespeara u moderno doba. „Jako interesantno jer što više iščitavaš materijal i obraćaš pažnju na neke detalje, shvaćaš da se ništa nije promijenilo. Sve je ostalo isto od Shakespeara do dana današnjeg, a pretpostavljam da će tako i biti. Zato i je Shakespear vječan.“, rekla je Justina. Objasnila je kako su za ovu predstavu zapravo spojili dvije grupe koje su već unaprijed podijelili po ulogama. Radnja predstave se odvija u stvarnom i vilinskom svijetu pa nas je zanimalo što je bilo zanimljivije raditi. Justina je priznala da joj je najzanimljiviji dio rada sa grupama bio gledati kako traže ono nešto nadnaravno u sebi što je opisala kao „neko dijete u sebi koje još spava“. Zato i ne čudi njen odgovor na pitanje ima li i ona tremu pred njihov nastup: „Naravno. To je kao da si učio dijete hodat i sad si ga pustio. I samo čekaš da napravi svoje korake.“

Filipa Dora Ćapeta i Ana Vučković, dvije polaznice glumačkog studija koje nastupaju u predstavi, složile su se da je rad na Shakespearu bio zanimljiv. Ana je priznala da kada su tek dobili tekst nisu mogli zamisliti da će to izgledati ovako kako sada izgleda. Filipa je dodala da je bilo izazovno raditi jer Shakespearov tekst nije jednostavan. Najteže joj je doći sama na ideju i pretvoriti tekst u scenu koja će biti zanimljiva i glumcima i gledateljima, a i mentorima koji su im dali slobode da razvijaju ideje. „Imamo slobode dosta. Oni [mentori] su tu da nas upute i izbruse tu našu želju koju mi imamo“, rekla nam je Filipa. Ana je isto istaknula da su imali slobodu raditi što žele, uz upute mentora, a najviše se radilo na onome unutarnjem što je najvažnije za priču.

S obzirom da su se dvije grupe spojile kako bi izvele predstavu, Ana je priznala da joj je to spajanje bilo najteže jer je trebalo vremena dok su se svi uskladili. Unatoč tome, draže joj je raditi sa više ljudi: „Misliš u glavi da ti je lakše kao pojedinac ali je opet bolje u timu“. Treme uvijek ima, priznaju djevojke, ali samo na početku. Kad krene predstava odmah to pređe u pozitivnu tremu. Ne sumnjamo da će i publika osjetiti tu pozitivu ove ljetne noći na izvedbi predstave.

O GLUMAČKOM STUDIJU PLAYDRAMA
PlayDrama je počela prije 10 godina sa ciljem da se dovede još jedno dramsko kazalište u Splitu, više povezano sa suvremenim dramskim tekstom i suvremenim kretanjima u kazalištu. Među tim je osnovan i glumački studio PlayDrama koji sad završava svoju devetu sezonu. Razlika između rada s djecom i s odraslima postoji, ali neka traženja su zapravo vrlo slična. Vježbe koje djeca rade su na neki način pojednostavljene vježbe koje rade odrasli, a koje su vježbe koje se rade na svim akademijama na svijetu. Tijekom svih tih godina pristupi su mijenjani i radili smo različite tehnike. Mnogi vježbe i programi su nastali ako originalni programi studija. Rad je podijeljen u devet mjeseci. Dva puta tjedno se radi po sat i pol vremena. Obično se u prvoj trećini baziramo na vježbe i pripremu materijala da bi djeca i odrasli što bolje shvatili kasnije materijal u kojeg ulazimo. I onda se nakon otprilike tri mjeseca počnemo baviti nekim tekstom ili nekakvim konkretnim materijalom za izvedbu. Nakon toga se tri mjeseca bavimo razumijevanjem tog materijala, načinom na koji će se taj materijal postavit. U toj završnoj fazi se izvodi postavljane same predstave.
- Elvis Bošnjak, osnivač kazališta PlayDrama