Učenici nisu preopterećeni, nego...

26_09_2012 / 12:36h
Učenici nisu preopterećeni, nego...

- Naravno da su sa 750 sati predavačke nastave godišnje učenici umorni i opterećeni. To je znanje koje se brzo zaboravlja jer nema vrijednosti. Zašto ne krenuti od onoga što je trenutačno moguće...

Naši učenici uopće nisu preopterećeni školskom satnicom, nego zastarjelim načinima učenja i poučavanja - tvrdi prof. dr. Vedrana Spajić Vrkaš iz Istraživačko-obrazovnog centra za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta u Zagrebu, suautorica Kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja, koji će od ove jeseni eksperimentalno ući u škole.

Radeći na istraživanju došla je do podatka da učenik na zapadu u osnovnoj školi prosječno provede oko 900 sati, a u nas 750, dok u srednjim školama vani to iznosi oko 1150 sati, a u nas oko 900, ili ukupno, naši učenici zaostaju oko 25 posto sati. - Ako se oslonimo na brojke, ne možemo reći da su učenici u Hrvatskoj preopterećeni satnicom, ali naš je sustav opterećujući zbog načina na koji se radi u školi, odnosno na koji se shvaća učenje i poučavanje na nastavi – objašnjava Spajić Vrkaš upozoravajući da nije samo važno koliko sati nastave imaš, nego kako to odrađuješ.

- Naravno da su sa 750 sati predavačke nastave godišnje učenici umorni i opterećeni. To je faktografsko znanje. Preko faktografskog znanja oni ne razvijaju aplikativne vještine, a ako ih ne razvijaju, oni prestaju biti motivirani primijeniti znanje. To je znanje koje se brzo zaboravlja jer nema vrijednosti, ni za pojedinca, ni za zajednicu, možda tek za nečiju karijeru. Zašto ne krenuti od onoga što je trenutačno moguće: interaktivne nastave, nastave koja se temelji na istraživačkim metodama gdje klinci cijeli dan rade projekte, uče preko interneta i gdje prevladava dinamički proces učenja i poučavanja? U našim školama nema kontroverznih tema, treba li biti tako? – pita se Spajić Vrkaš u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju.