Trijumf 10. Runjićevih večeri
10. Runjićeve večeri nadmašile su same sebe pa se možemo samo pitati što nas čeka dogodine. Ivana Runjić i organizacijski tim koji je okupila oko sebe pokazali su kako se kontinuirano može boriti protiv struje, a pritom zadržati kvalitetu i svježinu.
U splitskom HNK-u pred prepunim gledalištem održane su jubilarne 10. Runjićeve večeri na kojima su nastupila brojna renomirana i manje poznata imena hrvatske i regionalne scene te uz pratnju orkestra na originalan i upečatljiv način obradili hitove Zdenka Runjića, jednoga od najvećih skladatelja hrvatske zabavne glazbe.
S obzirom na gužvu i naguravanje oko sjedećih mjesta kojih nije bilo dovoljno za press i sve poklonike Runjićeva lika i djela, kao i veličanstvenost spektakla praćenog lokalnim i nacionalnim medijima, kašnjenje od 5 minuta u ovom slučaju možemo smatrati lutrijom. Manifestaciju je predvodio uigrani tandem sastavljen od Alana Bjelinskog i Ante Gele na gitari, a u stvaranju familijarne atmosfere na sceni pomogao im je i Marko Tolja, koji se pokazao kao izvrstan konferansje.
10. Runjićeve večeri obilježene su duetima i pjevačko-orkestralnim kombinacijama koje su predstavile niz Runjićevih uspješnica i manje poznatih skladbi u novom interpretativnom ruhu, uz dozu neusiljenog anegdotalnog humora. U tom smislu led je probio Dean Dvornik, vidljivo uzbuđen zbog prvog nastupa na Runjićevim večerima, koji je priznao da teret odgovornosti ne može nositi sam i pozvao publiku da ga ritmički bodri u izvedbi Laku noć Luigi, laku noć Bepina. To je bila samo uvertira u stand up ili bolje rečeno sit down komediju koju nam je na podu scene priredio bosanski dvojac sastavljen od legendarne dive Amire Medunjanin i Dina Šarana iz rock benda Letu Štuke. Osim što su nam pokazali kako Bosanci izvode dalmatinske pisme čiji tekst ne razumiju (Piva klapa ispod volta), pokazali su nam onaj specifični bosanski humor za čije dekodiranje moraš biti samo otvorenog srca. Amira je potom u pratnji Ante Gele izvela skladbu Stine u formi sevdalinke, čime se upisala u knjižicu najdojmljivijih interpretacija. Tada se dogodio presedan da je izvan zamišljenog koncepta manifestacije odlučila zapjevati svoju omiljenu Đeni, uz pomoć publike koju je već kupila šarmom.
Od ostalih izvođača istakao se Damir Urban, koji je veoma nadahnuto i emotivno u klavirskoj pratnji Alana Bjelinskog izveo skladbu Ako izgubim tebe.
Jedno od najvećih iznenađenja večeri mlada je makedonska zvijezda u usponu Danijel Kajmakoski, koji je u duetu s Ninom Badrić izveo Jedan od mnogih, s energijom i vokalnom raskoši koja podsjeća na Tošu Proeskog. Uz već klasičnu postavu doajena hrvatske zabavne glazbe, Zorice Kondže, Olivera Dragojevića, i predstavnike urbane glazbene scene Ivanu Husar, Ivanu Rushaidat, ( široj publici poznatoj iz predstave Kauboji), Ivanu Kindl, Nolu, regionalno osvježenje večeri bile su novosadske Frajle, jako simpatične u brzim izvedbama Imala je lijepu rupicu na bradi i manje poznate Gdje si ti, te prpošna Bojana Stamenov koja je s Ervinom Baučićem izvela Znam da me voliš, s nevjerojatnom vokalnom snagom i ritmičkom brzinom od koje se nekad činilo da je čitava pozornica samo rezonantna kutija od koju se odbijaju orkestralni zvukovi.
Od nadolazećih imena hrvatske glazbene scene valja izdvojiti Dinu Riznić, mladu glazbenicu iz Labina koja je nedavno diplomirala u Bostonu, na jednoj od najboljih glazbenih akademija na svijetu, a izvela nam je Karocu u modernom jazz ruhu gdje snaga reinterpretacije poprima formu nove tvorevine.
Kao i svake godine, dodijeljena je nagrada Zlatni galeb za najupečatljiviju izvedbu koja je ovaj put pripala Josipi Lisac za izvedbu kultne skladbe Kapetane moj, a nagradu joj je uručio gradonačelnik Ivo Baldasar, koji je u svom obraćanju publici naglasio da su se Runjićeve večeri u deset godina postojanja prometnule u jedan od kulturnih događaja regije. Nije se zaboravio zahvaliti ni predsjedniku Josipoviću, koji je također prisustvovao događaju kao veliki poklonik i sponzor Runjićevih večeri.
Protagonist večeri i sinonim gotovo svih Runjićevih uspješnica Oliver Dragojević pojavio se pred kraj manifestacije u svojoj ležernoj maniri te u pratnji Stjepana Hausera izveo nostalgičnu pjesmu Romanca, nakon čega su se svi izvođači skupili na pozornici i pod pokroviteljskom palicom Olivera kao direktnog baštinika Runjićevog lika i djela izveli Galeb i ja, čime je završio službeni dio magične večeri. Kako se klupko večeri od samog početka odmotavalo po liniji spontanosti, entuzijazma i familijarnog tona komunikacije između izvođača i publike, bilo je za očekivati da se takva večer završi zajedničkim pjevanjem prigodne Vjeruj u ljubav, čime je manifestacija otišla daleko izvan planirane satnice.
10. Runjićeve večeri uspjele su nadmašiti same sebe pa se možemo samo pitati što nas čeka dogodine. Ivana Runjić i organizacijski tim koji je okupila oko sebe pokazali su kako se kontinuirano može boriti protiv struje, a pritom zadržati kvalitetu i svježinu.