Marketing nikad demokratičniji

15_05_2016  |  Autor: KMaja  |  Foto: Facebook
Marketing nikad demokratičniji

Stručnjakinja za digitalni marketing Jasna Suhadolc održala je u Splitu besplatno predavanje o toj temi istaknuvši a marketing nikada nije bio demokratičan i interaktivan kao što je to danas.

Besplatno predavanje pod imenom Digitalni marketing održano je 11. svibnja u hotelu Atrium, a na njemu je Jasna Suhadolc, stručnjakinja za temu, vrlo plastično prisutnima približila trendove u marketingu koji, istaknula je, nikada nije bio demokratičan i interaktivan kao što je to danas.

Promijenio se odnos moći između kupaca i kompanija

Na jednostavnom primjeru komentara svoje Facebook-prijateljice na temu pokvarenog avokada, Suhadolc je objasnila promjenu odnosa između kupaca i kompanija te promjenu odnosa moći. - Sada svi moraju biti stalno online jer potrošači imaju mogućnost direktnog i neposrednog komentara. Kompanije se, ako nešto nije u redu, više ne mogu kriti od negativnih komentara – oni su instant i javni – objasnila je.

Predavanje je započela citiranjem rezultata istraživanja provedenog nad 17 000 potrošača u 29 država, prema kojem tek 14 % potrošača vjeruje oglasima, a njih 78 % oslanja se na preporuke, što je povezala s već spomenutim primjerom avokada kao vrlo negativne reklame iz perspektive razočaranog potrošača i njegovog šireg kruga prijatelja, pogotovo ako se prozvana kompanija ne oglasi. Navela je i činjenicu da velike kompanije imaju pravila ponašanja na društvenim mrežama, jer ljudi imaju osjećaj da komuniciraju sa prijateljima te ne razmišljaju o tome koliko brzo i široko njihovi stavovi dopiru.

Kao zanimljive izvore indikatora današnjeg društva te smjernica prema kojima će se marketing razvijati navela je Cluetrain manifesto te Conversation prism Briana Solisa koje, istaknula je, svako toliko iznova pregleda. Cluetrain manifesto niz je teza o marketingu koje se, istaknula je, pokazuju ispravnima, a Conversation prism ilustrira medije putem kojih (i sa kojima) potrošači svakodnevno komuniciraju.

Sadržajni marketing – aktualan i efikasan

Kao efikasan način marketinga posebno je istaknula sadržajni marketing u kojem se kupcu putem blogova, instagrama,Pinteresta, newslettera te YouTube kanala serviraju potencijalno korisne informacije iz područja koje bi ga moglo zanimati, bez nužnog direktnog oglašavanja proizvoda. - To je koristan i relevantan sadržaj s ciljem privlačenja publike i profitabilne akcije kupaca koji nema učitak odmah, već ima postepeni efekt. To nije sprint nego maraton – rekla je Suhadolc i dodala da je sadržajni marketing sada aktualan, ali je već duže prisutan na tržištu.

Posebno je naglasila značaj dobre ideje – kako kod proizvoda, tako i kod reklame. Danas, rekla je, male kompanije uz kvalitetan proizvod i društvene mreže mogu napraviti dobar posao, uz malo novaca postići veliki efekt, jer se infomracije jednostavno i brzo šire među potrošačima. - Internet je donio demokratizaciju marketinga i sada velika količina novca uložena u reklamu više nije jamstvo uspjeha – zaključila je Suhadolc.