Splitski učenici s kolegama iz pet država stvaraju umjetnost i svijest o otpadu

Projekt The Second Life of Waste - SLW
Do 27. ožujka u Zoni je otvorena izložba povodom predstavljanja učeničkog projekta The Second Life of Waste - SLW, koji aktualizira važnost odvajanja otpada i njegove prenamjene. Riječ je o međunarodnom Erasmus+ projektu koji provodi Prirodoslovna škola Split u partnerstvu sa školama iz Latvije, Litve, Estonije, Mađarske i Turske.
– Projekt doprinosi ekološkom opismenjavanju i poticanje mladih da postanu odgovorni članovi društva te da budu aktivniji u građanskom životu. U sklopu projekta učenici gostuju u partnerskim školama i zajedno osvješćuju lokalnu zajednicu o važnosti pravilnog odvajanja otpada, smanjenja količine smeća, reciklaže i mogućnosti ponovne uporabe. Zajedničke projektne aktivnosti već su se održale u Latviji, Hrvatskoj, Estoniji i Turskoj, a do kraja ove godine održat će se i u Mađarskoj, Litvi te ponovno u Latviji – objašnjava prof. Renata Mihaljević, koordinatorica hrvatskog tima.
Tijekom boravka u Hrvatskoj učenici su od otpada izrađivali umjetničke predmete i kreirali virtualnu izložbu. Također, u suradnji s Čistoćom i Udrugom za edukaciju građana održano je predavanje te organiziran posjet reciklažnim dvorištima i tvrtki Unija Papir za oporabu otpada. U Estoniji su izrađivali likovne radove od dijelova drveća, posjetili tvornicu papira i naučili kako od starog papira napraviti novi. Upoznali su se i s aplikacijom koja građanima omogućuje odlaganje otpada u reciklažnom dvorištu 24 sata dnevno. U Turskoj su posjetili Sinop dvorac i zatvor, kao i ustanovu koja organizira tečajeve šivanja kao način borbe protiv brze mode.
– Uz odabranih 30 učenika trećih i četvrtih razreda, u hrvatskom timu su i prof. Dajna Posinković, prof. Jelena Mrduljaš i prof. Iliana Gudelj. Kroz ovaj projekt sudionici razvijaju vještine kritičkog razmišljanja i komunikacije, unapređuju i usavršavaju znanje stranih jezika i modernih tehnologija. Važno je napomenuti i da razvijaju uvažavanje različitosti te uče kako poticati toleranciju – ističe prof. Renata Mihaljević.