Split je bez urbanističkih vizija!
Na tribini pod nazivom "Urbanističke perspektive i vizije Splita" gostovali su Ante Kuzmanić i Jakša Miličić. Riječi je bilo i o istočnoj obali za koju Kuzmanić smatra da je morala izgradit zapadnu obalu...
Gradska knjižnica Marka Marulića ponudila nam je još jednu zanimljivu tribinu pod nazivom Urbanističke perspektive i vizije Splita na kojoj su gosti bili dipl.ing.arh. Ante Kuzmanić i dipl.ing.arh Jakša Miličić. Organizator i voditelj tribine bio je predsjednik GK Bačvice Tomislav Zaninović koji je iskoristio priliku u uvodu upoznati prisutne sa svojom kandidaturom za gradonačelnika Splita te se osvrnuti na sve grijehe prethodnih vlasti.
Istočna obala morala je izgraditi zapadnu obalu
Riječ je potom dobio Ante Kuzmanić koji je uz slajdovski prikaz naveo sve faze u razvojnim planovima grada Splita još od vremena s početka stoljeća do danas. Nažalost, ističe Kuzmanić, prije su postojali razvojni generalni planova grada, no danas to nije slučaj i uopće se ne vidi vizija i ideja po kojem bi se grad širio i razvijao. Posebno je razočaran činjenicom da je Split svojom obilaznicom razdijeljen na dva dijela, a pritom nema ni jedne cestovne alternative pristupu i izlazu iz grada tako da u slučaju nesreće grad ostaje blokiran. Sjeverni dio grad je nedefiniran, industrije više nema, zanemaruje se željeznički i lučki promet. Zelenih površina je sve manje, a nekorisnih stambenih sve više.
Naravno, riječi je bilo i o istočnoj obali za koju smatra da se izgradnjom i zaradom koja bi se pritom ostvarila trebala nastaviti daljnja ulaganja u gradu, a ne da se tom izgradnjom otvori prostor privatnim investitorima. - Istočna obala morala je izgraditi zapadnu obalu – zaključio je i napomenuo da je u cijeloj ovoj priči grad potrošio milijun kuna (pola za nagrade učesnicima natječaja), a da ništa značajno nije zaključeno. Uz sve to, kazao je Kuzmanić, uprava Gradske luke neovisno o planovima za istočnu obalu radila je projekt za izgradnju vanjskih vezova o čemu sudionici natječaja za istočnu obalu nisu uopće bili obaviješteni, a kamoli upoznati sa njihovim izgledom i lokacijom.
Split se treba razvijati kao veliki metropolistički centar
- Grad Split danas nema niti jedan urbanistički zavod koji bi imao zadaću voditi brigu o planiranju razvoja i za koji mislim da bitno može utjecati na kvalitetno nuđenje rješenja koja bi ovaj grad i cijelu regiju od Trogira preko Kaštela, Solina, Sinja do Omiša digli na jedan viši nivo - rekao je nastavku tribine Jakša Miličić, bivši gradonačelnik Splita iz sedamdesetih godina. U svom živopisnom izlaganju objasnio je prisutnima važnost povezanosti regije sa Bosnom, Posavinom i dalje prema istoku, a isto tako i sa srednjom Europom. Cijelo područje Južne Bosne, Zapadne Hercegovine i dio Like gravitira splitsko-kaštelanskom bazenu u cilju školovanja, studiranja, zaposlenja i servisiranja zdravstvenih usluga što čini jedan skup od 400-500 tisuća ljudi kojima treba puno lakša i brža komunikacijska mreža da bi bili u stanju razvijati vlastite planove razvoja.
Sjeverna luka ima važnu ulogu jer je morskim putem povezana sa cijelim svijetom, a robni promet kroz nju je najbrži i najjeftiniji način transporta za cijelu regiju. Važnost luke Miličić je objasnio primjerom iz prošlosti kada su stari Rimljani osnovali Salonu kao trgovačku luku samo sa ciljem prijevoza Legija i robe od Italije do podunavskih krajeva koje su svojevremeno okupirali i naseljavali. Nakon propasti carstva prestala je i potreba za lukom u Salonu koja je onda i napuštena.
U komentarima iz publike istaknuo se nastup Ante Jukića, također jednog o starijih splitskih neimara, koji je Zaninoviću dao savjet da u svom izbornom programu obavezno navede vizije razvoja grada Splita kao velikog metropolističkog centra.
U četvrtak Znanstveni kafić: Drugačiji pogled na razvoj grada Ante Kuzmanića
Ante Kuzmanić gostovat će i na Znanstvenom kafiću gdje će održati predavanje pod nazivom Drugačiji pogled na razvoj grada. Pokušat će doći do odgovora koje su to granice grada, fizičke i mentalne, njegovih političara, stručnjaka pa i građana koje ograničavaju razvoj grada. Istaknut će da drugi grad po veličini u državi nema brzu cestu ni deset godina nakon otvaranja autoceste te da je metropolitanski prostor od Trogira do Omiša pretvoren u niz općina gradova koje nemaju nikakav zajednički ured koji bi koordinirao prostorni razvoj tog područja. Predavanje će se održati u kavani Lvxor u četvrtak 31. siječnja od 18 sati.