Split film festival je bio tu!
Zar ni kontroverzni dokumentarac ne može napuniti polovicu kina Karaman? Očito ne. Ali Split film festival je, za one koji žele znati, tu. Šteta je samo ako ga se uzima zdravo za gotovo.
Split film festival kroz svoju povijest potvrđuje kako nema namjeru ulagivati se nikome, pa tako ni publici, što nažalost počesto rezultira gotovo praznim kino dvoranama u kojima se vrte festivalski filmovi. Ništa drugačija situacija nije bila ni ove godine – dobro posjećeno otvaranje i zatvaranje, dok neke od projekcija u tjednu između tih dvaju datuma nije popratio niti dvoznamenkasti broj posjetitelja.
Problem ne može nikako biti loše predstavljanje javnosti – svi mediji najavili su Festival, neki su objavljivali intervjue sa autorima, pisalo se o filmovima – onaj tko je pratio lokalne medije, nije mogao ne primijetiti da se Festival događa. Stranica Festivala nudila je, kao i do sada, opširne informacije o filmovima, tako da se teško kome mogao dogoditi mačak u vreći. Čak ni cijena ne bi smjela biti problem, pošto je ulaz na većinu naslova bio besplatan, naplaćivale su se samo projekcije u kinu Karaman (a iste su bile i najbolje posjećivane). Argument da je filmove ugodnije pogledati zavaljen u vlastiti kauč također ne stoji, jer će se rijetko koji od ovih naslova naći među živahnim torrentima.
U čemu je dakle problem? Zar u Splitu ne postoji preko 8 ljudi koji želi pogledati primjerice dokumentarne filmove In the works u kojima iz prve ruke saznajemo priče ljudi koji svoje djelovanjem krenuli kontra struje, na teži način? Zar kontroverzni dokumentarac koji bi, u nekom drugom trenutku, vjerojatno pokrenuo lavinu komentara i lančanih e-mailova, Lamb of god, ne može napuniti ni polovicu kina Karaman? Očito ne.
Posjećivanjem SFF-a teško ćete završiti u emisiji o estradi na komercijalnoj televiziji, Festival se neće najavljivati mjesecima unaprijed, u gradu se neće osjetiti šušur, nećete primijetiti da se nešto događa ponekad čak ni prolaskom ispred kino dvorana u kojima se projekcije puštaju, ali Festival je, za one koji žele znati, tu. Šteta je samo ako ga se uzima zdravo za gotovo.
Pobjednici Posljednji Kristerosi i Suočavanje sa životinjama
U subotu navečer na svečanom zatvaranju dodijeljene su nagrade Split film festivala – Grand prix u konkurenciji dugometražnih filmova dobio je Matias Meyer za film Los Últimos Cristeros, a najboljim kratkometražnim proglašen je Facing animals Jana van Ijkena. Posebne nagrade dodijeljene su dugometražnom L'estate di Giacomo (Alessandro Comodin) te kratkim Terasa (Vedran Šamanović / Sanja Šamanović) i Tape generation (Johan Rijpma). Nagradu za poseban doprinos filmskoj umjetnosti dobio je Pedro Costa.