Rogati čovjek u Judinom drvu
– Za izvedbu u klubu sam se odlučila jer institucionalne scene nisu otvorene za nezavisnu scenu i ne želim se pretvarati da ta neka suradnja postoji – ispričala nam je Antonia Kuzmanić u razgovoru povodom izvedbe predstave Gehoornde Man u sklopu projekta Nova magija.
Room 100 u suradnji s Malom performerskom scenom i Clubtureom ove nedjelje u klub Judino drvo, u sklopu projekta Nova magija, dovodi predstavu skupine Roode Boom, Gehoornde Man (Rogati čovjek) u izvedbi mentalista Kurta Demeya uz glazbenu pratnju Jorisa Vanvinckenroya na kontrabasu. Predstava je prvotno trebala biti izvedena u subotu na Sustipanu, no zbog vremenskih neprilika preseljena je na lokaciju novootvorenog splitskog kluba u Kopilici (Kopilica 23) i odgođena za nedjelju 4. svibnja, u 20 sati.
– Festival novog cirkusa ove godine slavi 10 godina postojanja i ideja umjetničkog ravnatelja Ivana Kralja je da se ove godine festival održava tijekom deset mjeseci - svakog mjeseca po jedna predstava. S obzirom na to da zajedno imamo i projekt Cirkuska srijeda, nekako se jednostavno desila i ova suradnja – objašnjava Antonia Kuzmanić, voditeljica projekta Nova magija, te dodaje da je ideja bila da se program festivala decentralizira.
U ovoj predstavi nema standardnog odnosa pozornice i gledališta, publika je na stolicama, a posjetitelji mogu sjesti i na pod ako im je tako udobnije. Izvodi se, inače, u dva oblika – za unutrašnju scenu (kazalište) te za vanjsku, a predstavu, kao i lokaciju održavanja birala je upravo Antonia.
– Za izvedbu u klubu sam se odlučila jer institucionalne scene nisu otvorene za nezavisnu scenu i ne želim se pretvarati da ta neka suradnja postoji – što se direktno vezuje i na problem Room 100 s pronalaženjem prostora – te zbog edukacije publike. Želimo pokazati da postoji kazalište i izvan kazališta, tj. da postoje takozvane site specific izvedbe – kaže Antonia.
Zanimljivost je i to što publika sudjeluje u predstavi, što je, dodaje Antonia, jedan od razloga zašto je odabrana – zbog edukacije o izvedbama u kojima gledatelji nisu promatrači nego aktivnije sudjeluju. – U predstavi se preispituje koliko ljudi usitinu žele, to jest ne žele vjerovati neverbalnoj komunikaciji i sugestiji. Kurt na taj način čita misli publici i zavara ih i manipulira njihovom percepcijom, pa ih tako i uvjeri da mu rastu rogovi na leđima – zaključuje Antonia.
Predstava nije primjerena za djecu te se izvodi na engleskom jeziku
Karte za predstavu po cijeni od 70 kuna mogu se kupiti u Dallas Recordsu. Zbog promjene termina, na istom prodajnom mjestu moguć je i povratak ulaznica uz povrat novca. Važno je napomeniti da predstava nije primjerena za djecu, te da se izvodi na engleskom jeziku.
Održat će se još i mulitmedijalna izložba i radionica mentalističkih trikova
– Nova magija grana je suvremenog cirkusa koja se razvija zadnjih desetak godina – razvojem cirkuske umjetnosti općenito i ta je grana nastavila svoj razvoj na način da se najbliže veže uz razvoj novih tehnologija. Koriste se svi oni stari trikovi, ali ih se drugačije dramaturški kombinira (pa tako izvođači primjerice nemaju uza sebe oskudno odjevenu zgodnu asistenticu) i koriste se nove tehnologije – izrada holograma, različiti efekti koji se mogu postići korištenjem videa, korištenje posebne rasvjete i slično – objašnjava Antonia.
Kako se kod nas nitko ne bavi novom magijom, u Rijeci će Kurt dan nakon splitske predstave održati radionicu na kojoj će polaznici učiti kako uopće raditi te mentalističke trikove i kako ih koristiti u izvedbenom radu.
U sklopu suradničkog projekta Nova magija održat će se još i mulitmedijalna izložba o novoj magiji u Zadru te filmska projekcija novomagijske predstave Etiennea Saglija Le Soir des Monstres u Zagrebu.
Ove godine još jedan hrvatski umjetnik došao do selekcijskog tjedna projekta Circus next
Antonia se upravo vratila iz Neerpelta u Belgiji, gdje je supredsjedavala žirijem koji je odabrao sedam laureatskih kompanija koje će Circus next nastaviti pratiti sljedećih godinu dana.
– Neerpelt je jako mali grad koji ima jako veliki kulturni i sportski centar koji je jako dobro i financiran i samoodrživ, pravo oličenje dobre strategije i dobrog planiranja – kaže Antonia i dodaje da je centar dom bijenalnog festivala Theater op de markt koji je posvecen suvremenom cirkusu te cijelo vrijeme funkcionira kao rezidencijski prostor, što bi značilo da stalno ugošćuje kompanije koje su u procesu kreiranja.
– Uz festival i rezidencije imaju i program edukacije djece i program potpore mladih talenata te, naravno, partnerske europske projekte u sklopu kojih ugošćuju Circus next zbog kojeg sam bila tamo – kaže Antonia.
Cirkuska kompanija Room 100 je, prisjetimo se, 2010. godine bila prva hrvatska kompanija koja je došla do selekcijskog tjedna, te su osvojili najveći broj bodova u povijesti projekta, a Antonia je dvije godine kasnije postala najmađom članicom žirija tog prestižnog natjecanja.
Tek je ove godine još jedan hrvatski umjetnik došao do selekcijskog tjedna – Romano Dautanac (Kućni teatar Škripzikl) s predstavom Lica kućnog teatra doduše se nije plasirao među laureate ali je ovaj Bjelovarčanin sriječkom radnom adresom dobio neprocjenjivu priliku prezentirati svoj rad kolegama iz čitave Europe.