Repassage stvara jazz scenu
- Želimo stvoriti autentičan zvuk, a to namjeravamo postići ubacujući balkansko nasljeđe i vlastite tekstove u formu američkog jazza. Svjesni smo da će nam biti teško jer kod nas ne postoji jazz scena - rekla je članica benda Jelena Galić.
U nizu demo bendova iz Splita, i novih i starih, istaknuo se jedan neobičnog naziva i glazbenog podrijetla na koji se sve rjeđe referiraju muzičari na našim prostorima, a kamoli oni koji su tek uplovili u glazbene vode.
Riječ je o jazz swing kvintetu Repassage koji inspiraciju nalazi u klasičnom jazzu kakav je postojao do 50-ih godina. Povodom njihova nastupa 14. svibnja u Klubu Kocka, o tome kako su se namirisali i odlučili pokrenuti glazbenu suradnju, razgovarali smo s Jelenom Galić, vokalisticom i kontrabasisticom benda koji nam se nedavno predstavio i u finalu ST@rta, festivala autorskih bendova u Splitu, a u subotu 14. svibnja imali smo priliku, uz Kundyak Mezhie, Leut Magnetik i TBF, čuti i Repassage u Judinom drvu, na humanitarnom koncertu za žrtve poplava.
- Dok nisam upoznala ekipu s kojom sviram, glazbeno isustvo svodilo mi se na volontersko sviranje u mandolinskom orkestru Sanctus Domnio, za koji sam povremeno radila aranžmane. Oni su praizveli i moju stvar Fantasy Doors, na čemu sam im jako zahvalna - tako je Jelena opisala svoje prve prave glazbene korake.
Prije dva ljeta, kako kaže, u jednoj od noćnih ophodnji gradom, srela je Kaja koji je na gitari svirao klasike Djanga Reinhardta, oca europskog jazza, i obratila mu se na engleskom jeziku misleći da je stranac.
- Kad smo se ponovno sreli nakon pola godine, znali smo da to nije slučajno. Kajo, koji je u međuvremenu našao još jednog gitarista, predložio mi je da im se priključim s kontrabasom, i tako smo se počeli nalaziti u Villi Spizi - otkrila nam je Jelena.
Sa sobom je dovela i Duju na saksofonu i kvartet je bio formiran.Tako su funkcionirali godinu dana dok na radionici džemba u Hramu nije upoznala Martinu, curu koja sada svira udaraljke. Pomalo su se počeli reklamirati putem Facebooka i usmene predaje. Nakon što su ih neki prijatelji i znanci čuli na probama i u hotelu Park, dobar se glas proširio i počele su pripreme za prve svirke.
- Vidila sam da se mnogi bendovi prijavljuju na ST@rt... Mi smo dotada svirali na bazi Djanga i bebop jazza ali, budući da i sami skladamo, zapitala sam se zašto ne bi napravili svoje stvar - nonšalantno je objasnila Jelena, koja i nije baš najsretnija nastupom na ST@rtu u O'hari, gdje je došlo do tehničkih problema sa zvukom.
- Bogovi zvuka nikako nam nisu bili naklonjeni, što je veliki problem budući da mi kao bend improviziramo i nemamo nijednu pjesmu koja je aranžirana do kraja. Kad nemaš mogućnost da čuješ išta osim zujanja i mikrofonije, teško je svirati - rekla je Jelena i dodala da je zapravo tek nakon neproslavljenog nastupa shvatila koliko ih ljudi simpatiziraju i prepoznaju njihovu kvalitetu.
- Nakon koncerta nam je prišlo puno ljudi i izrazilo podršku, što me je iskreno razveselilo - razgaljena je bila Jelena.
Simpatiziranje i oduševljenost publike dalo se osjetiti i na koncertu u Domu mladih, gdje je Repassage u više od dva sata svirke predstavio i autorske pjesme na koje je publika reagirala plesom i ovacijama.
- Najsretnija bih bila kad bih mogla svirati osam sati dnevno i od toga živjeti, ali to, nažalost, nije moguće, rekla je Jelena i nastavila u optimističnijem tonu.
- Kao bend želimo stvoriti autentičan zvuk, a ne biti jedan u nizu bendova koji svira standarde. To namjeravamo postići ubacujući balkansko nasljeđe i vlastite tekstove u formu američkog jazza. Svjesni smo da će nam biti teško jer kod nas ne postoji jazz scena. Svojim svirkama stoga nastojimo potaknuti i druge da se usude izići iz akademskih okvira. U najgorem slučaju bit ćemo sretni jer radimo to što volimo, a u najboljem slučaju za par godina u Splitu možemo imati jazz festivale - završila je Jelena.
A mi se nadamo da će im bogovi zvuka ubuduće biti naklonjeniji.