Regius ne ostavlja kratkih rukava
Treći Regius fest, posljednji ovogodišnji hrvatski festival kojeg se može posjetiti u kratkim rukavima ipak nije privukao onoliko publike koliko bi objektivno mogao. Srećom, nedostatak kvantitete nadoknađen je kvalitetom...
Ovog vikenda na šibenskoj se Jadriji održao treći Regius fest, posljednji ovogodišnji hrvatski festival kojeg se može posjetiti u kratkim rukavima. Čak deset atraktivnih izvođača iz regije, uz povoljnu cijenu ulaznice i besplatni kamp tik uz predivnu plažu, ipak nije privukao onoliko publike koliko bi objektivno mogao – da li je u pitanju financijska iscrpljenost nakon ljetnih radosti, zasićenost glazbenim događanjima ili nešto treće, teško je procijeniti.
Veći dio publike nije pokazao ni osnovno shvaćanje koncepta festivala, tako da su u prostor ulazili tek iza 23 sata, pa su prva dva benda obje večeri svirali tek pred nekoliko desetaka ljudi, dok bi nakon headlinera nastupio egzodus. Srećom, nedostatak kvantitete nadoknađen je kvalitetom, tako da će nastup na Regiusu svim bendovima sigurno ostati u dobrom sjećanju.
Nedostatak kvantitete nadoknađen je kvalitetom
Prvu večer obilježili su energični nastupi i žanrovski vrlo šarolik odabir bendova, pa su tako festival otvorili osječki Grupa tvog života žestokim punk rockom, pripremivši publiku za ništa manje živahne Who See?, koji su pokušali okupiti malobrojne posjetitelje pred pozornicu. Koncentrirali su se na novije stvari – Papalada, Zlato tone, Regeton Montenegro, ali smo čuli i starije hitove poput Kad se sjetim. Za kraj su ponovili Papaladu za fana koji je, eto, zakasnio na početak.
Zatim je na pozornici eksplodirala trokomponentna energetska bomba pod nazivom Repetitor. Uz minimalnu komunikaciju sa publikom, ispaljivali su pjesme jednu za drugom – Deset puta nedeljno, Opet jak, Zdravo za gotovo, Pukotine, Šteta, Biću bolji, Zli sin, U pravom trenutku, Izbrisati prijatelja, Slamčica, Životinje, Ja i Laka zabava. Doveli su atmosferu do usijanja te napustili publiku koja je bila spremna za još, da bi ih na pozornici zamijenili dosta smireniji Jinxi.
Zagrebački je mnogoljudni bend nastavio večer u opuštenom tonu sa Da smo se voljeli manje. – Dobra večer Šibenik, long time no see – pozdravila je Yaya okupljene. Nastavili su sa Pored mene, Smijem se, Pravo, Sve je u redu, Šmiramo, Strijele na horizontu, Ostani, Tamo gdje je sve po mom, Ljeto, Sve se jednom mora vratiti, a prvu snažniju rekaciju publike izazvala je Na plaži, kada je pristojno popunjen parter pomogao na refrenu. Zatim se i Coco pridružio pjevačici u pjesmi Na zub su me uzeli mama. Nastavili su sa Klinci su u redu, Do kraja vremena, Brazil, Na zapadu, Ruke, Na čemu si ti i pokušali se oprostiti sa Bye bye bye baby bye, ali su se ipak predomislili te odsvirali još i Čuvaj me ne daj me te Koliko suza treba za malo sna.
Prvu je večer zaključio doček zore uz slovenski electro/d'n'b kolektiv Hex.
Conquering Lion zapeli na granici, početak večeri spasili Cha Jah Ton
Početak druge, zaključne večeri Regiusa spasili su splitski Cha Jah Ton. Naime, najavljeni Conquering Lion zapeli su na granici, pa je duo svojim rimama potpuno neplanirano zagrijao okupljene za Siledžije, a Flegma je za kraj počastio publiku beatboxom. Siledžije su predstavili novi materijal, započevši sa pjesmom Napad panike, te pjesme sa svoga debi albuma – Sto'jedna ličnost, Dozvola za pendrek, Nedjeljni komentar, Sloboda odabira, Forrest Gump te Dođi da vidiš, odlično pripremivši teren za Bad Copy.
Razigrani je trojac uspostavio najbolju komunikaciju sa publikom između odlično prihvaćenih pjesama – nanizali su Uno due tre, Džastin Biberi te Sranje u cevovodu, a Wikluh Sky je, završiviši Posle 10, zamolio okupljene da se obrate gradonačelniku Beograda. – Pozdravite ga svi jednim ogromnim mrš u pizdu materinu – rekao je komentirajući njegove nepopularne, i prema njihovom mišljenju, besmislene poteze. Nastavili su sa Prestajem da pijem, Sise, Majkrofon cheker, Esi mi dobar, Da li je to ljubav, a od Šibenčana su se oprostili sa Metalac.
Uz Ramba publika je guštala i u totalno nepredvidivim improvizacijama
Zatim je na pozornicu došao euroviziski trio, kako ih je najavio Rambo Amadeus, poznatiji kao svjetski kilo car, koji svoj nadimak ni šibenskim nastupom nije propustio opravdati. – Ja sam propala estradna zvijezda. Nekada sam nastupao po diskotekama na playback i publika je bila ekstra zadovoljna – povjerio se Rambo dok su titrali oko pjesme Stupid for jazz. Odlični bubnjar i basist pratili su pjevača i gitaristu u jednome dok je skakutao iz i sa teme u temu, kako glazbene tako i tekstualne, bez monotonije ili praznog hoda. Čuli smo F.G.M., Koliko je jedan, dobili lekciju o veličini Higgsovog bozona, čuli skromni doprinos našoj radosti zbog ulaska u EU uz Odu radosti; imali priliku pjevati refrene, pljeskati i mahati rukama. Premda je temeperatura padala, većina nije navlačila duge rukave, već je u gužvi guštala u Fela Kuti, druže stari, Don Kihot i Sančo Pansa, ali i u totalno nepredvidivim improvizacijama, poput nečega što je na licu mjesta imenovao Mačo Dalmatino. Dakako, čuli smo i neizostavne Šakom u glavu, Karakter – čijem nas je refrenu podučavao, pa se i sam malo zapetljao – i Guru Sizif. Iza ponoći je čestitao basistu rođendan, uz prigodnu pjesmicu na engleskom, ne propustivši istaknuti kako je ovo treći put ove godine da dočekuju rođendan na pozornici. Slijedili su elementi Fap mašine, zatim Rambovo normalno kolo te Čobane vrati se, nakon kojega se zabavljao proizvodeći zvukove pomoću jacka od gitarskog kabela. – Evo bonus tracka DJ Rambo Amadeusa – najavio je Jedno te isto. Nastup je, kojega je sam najbolje opisao kao stand up sa glazbenim elementima, okončao do sada neviđenom akrobacijom – po prvi puta na svijetu pjevač je sa četiri noge stao na četiri monitora, dok su se basist i bubnjar zafrkavali sa gitarama i mikrofonom, pjevajući na playback.
Regius festival zatvorili su Chew the Fat!, pruživši pojedincima koji su odlučili priznati Regiusu status festivala i ostati i nakon headlinera energičnu svirku koju su najavili u samom startu remixom pjesme Metal militia.