Porinovci: Na faxu griješite i učite
Od mladih splitskih kreativaca nagrađenih Porinom saznali smo kako je došlo do dobitnih suradnji, odakle crpe ideje te par savjeta za mlade koji se tek upuštaju u svijet vizualnih umjetnosti.
Rad mladih splitskih kreativaca ove je godine impresionirao i žiri najpoznatije diskografske nagrade Porin – iz Rijeke su po kipić donijeli Karlo Kazinoti i Mišo Komenda za kategoriju najbolje likovno oblikovanje te Dragan Đokić i Rino Barbir iz studija Baranda za kategoriju najbolji spot. Od laureata samo saznali kako je došlo do dobitnih suradnji, odakle crpe ideje te par savjeta za mlade koji se tek upuštaju u svijet vizualnih umjetnosti.
Split je super grad za radit. Ideje crpimo iz svega što nas okružuje, bilo to dobro ili loše.
– Savim sam slučajno u gradu naletio na Nikolu Čelana i uz brzu kavicu smo dogovorili suradnju – opisuje Karlo kako je započela suradnja za dizajn omota drugog albuma Libra. Naglašava kako su pri dizajnu imali apsolutnu slobodu, posebno nakon prvog idejnog rješenja čiji se smjer i koncept bendu svidio.
– Sa TBF-om smo do sada surađivali na par njihovih koncerata, radili smo video materijale za pjesme i puštali ih uživo. Dobri smo prijatelji i kroz druženje bi često isplivala ideja da im napravimo spot. Trebalo je dosta vremena da se to stvarno i desi, ali evo ispalo je super – objašnjava Rino kako je došlo do suradnje na spotu za pjesmu Grad spava. Kod snimanja su, kaže, imali potpunu slobodu.
Nagrada Porin, premda možda nije eksponirana u medijima kao nekada, ipak dosta znači za mlade umjetnike.
– Porin za nas znači dobar PR. Konkurencija je bila dosta jaka, dobri su to redatelji al' po našem mišljenju ostala dva spota u konkurenciji su bila dosta slična. Nećemo reći da je naš bolji, al' eto, imali smo sreće – smatra Dragan.
– Porin u krugovima struke ne znači puno, barem smo tako mislili. Iz ovog nedavnog iskustva uvidjeli smo da ipak nešto znači. Otkad radimo, nismo dobili ovoliki feedback od kolega i prijatelja. Ipak je ovo najprestižnija diskografska nagrada u Hrvatskoj, što god ljudi mislili o njoj – kaže Mišo.
Zanimalo nas je kako na njihov rad utječe okolina te otkud crpe ideje. – Ideje dolaze iz najiznenadnijih situacija, ponekad iz svakodnevnice, iz filmova, knjiga, nekad iz sasvim običnih razgovora, izjedanja kebaba. Will Farell – kaže Mišo. – Svaki put kada prošetam psa na Marjanu dobijem gomilu ideja koje najčešće zaboravim na putu do kuće – dodaje Karlo. – Okolina na nas utječe dosta. Split je super grad za radit. Naravno, ima i nedostataka al' se nadamo da će se neke stvari promijenit. Ideje crpimo iz svega što nas okružuje, bilo to dobro ili loše – zaključuje Rino.
Morate prijeći preko puno stvari koje vam se ne sviđaju
Mišu i Karla pitali smo što mogu preporučiti studentima dizajna. – Preporučili bi im da se trude što više naučiti na faksu. Treba posvetiti vrijeme eksperimentu i iskoristiti to što dok se izučavaju imaju veliku slobodu u radu. Moraju znati da je ispočetka teško i da će morati prijeći preko puno stvari koje im se ne sviđaju – smatra Mišo. – Treba što više griješiti – dodaje Karlo.
Kakvo je njihovo viđenje video spotova u Hrvatskoj, i kakva je situacija općenito sa vizualnim umjetnostima, upitali smo Dragana i Rina. – Kod nas ima ljudi koji se stvarno trude napravit dobar spot i koji super rade, stvari se miču na bolje, najveći je problem po nama što u zadnje vrijeme stvarno dosta toga izgleda isto. Fali svježih ideja i hrabrosti – smatra Rino. – Što se situacije tiče, poboljšava se. Doduše, najviše se toga odvija u Zagrebu, mi u Splitu smo malo odsječeni u tom smislu, ali borimo se. Ne radimo samo spotove i ne bavimo se videom samo iz komercijalnih razloga, tako da uvijek nešto radimo. Potražnja postoji. Kontaktiraju nas za poslove razni profili i ljudi i firmi sa različitim potrebama, jedino što još nismo radili su pornići :) – kaže Dragan.
Gordan Tudor bolji i od Predsjednika Republike
Osim ova dva tandema, u Split je Porina donio i naš poznati mladi akademski glazbenik Gordan Tudor, pobijedivši i Predsjednika Republike u kategoriji najbolja skladba klasične glazbe sa svojim Quarter Tone Waltz za alt saksofon.