Preobrazba u HNK
Kafkino remekdjelo Preobrazba u srijedu je oživjelo na daskama koje život znače na Sceni 55. Predivnu i preciznu glumačku igru upotpunila je glazba te jednostavna scenografija koja je jedinstvo dvaju različitih prostora.
Kafkino remekdjelo Preobrazba u srijedu je oživjelo na daskama koje život znače na Sceni 55 Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu. Dramatizaciju i režiju potpisuje mladi redatelj Ivan Plazibat, a jedinstvenu interpretaciju likova ostvarili su Nikša Arčanin, Nikola Ivošević, Tajana Jovanović, Andrea Dea Mladinić, Nenad Srdelić i Vicko Bilandžić.
- Kad se Gregor Samsa jednog jutra probudio iz nemirnih snova, otkrio je da se u krevetu pretvorio u golemog kukca - kako započinje znamenita pripovijetka Franza Kafke, jedna je od najslavnijih rečenica iz svjetske literature.
Ovaj komad progovara o pitanju odnosa u obitelji i poslovnih odnosa, koliko oni utječu na naš život i koliku količinu stresa nam stvaraju? To pitanje postavio nam je sam Gregor Samsa, kojeg utjelovljuje Nikša Arčanin apsolvent na studiju glume u Splitu. Uz odličnu glumu, mladog glumca krasi i do perfekcije isklesano tijelo što za sobom vuče i prefkcionizam u scenskom pokretu. Lik kukca je publiku ostavio bez daha, no uz mladost i lakoću pokreta Nikša vjerodostojno odigrava lik od početka do kraja.
Obitelj Samsa pritišče mladog Gregora egzistencijalnim pitanjima. Tata Samasa, kojeg je utjelovio Nikola Ivošević, bavi se prošlošću, kako je on radio, kao je on zarađivao, dok majka Samasa (Tatjana Jovanović) poput svake bogate kućanice na prvo mjesto stavlja što će susjedi reći. Greta, Gregorova sestra kojoj dah života daje Andrea Mladinić, je mlada djevojka koja se želi udati i otići iz svoje učmale obitelji.
Gregoru nije bilo lako ni ispuniti očekivanja šefa (Nenad Srdelić), te očekivanja radne okoline koja je bila predstavljena u liku šefovog tajnika, kojeg je odlično odigrao Vicko Bilandžić. Sve skupa rezultiralo je Gregorovom preobrazbom u golemog kukaca.
Glumci su likove gradili grotesknim sredstvima, te na taj način precizno označili granicu realnog i irealnog u ovoj predstavi.
Predivnu i preciznu glumačku igru upotpunila je glazba koja je kroz čitavu predstavu davala ton dramatike, a skladao ju je Gordan Tudor, te jednostavna scenografija koja je jedinstvo dvaju različitih prostora, a uradio ju je Ozren Bakotić. No sve skupa ne bi bilo potpuno bez, do detalja, karakteriziranih kostima koje je uradila Petra Dančević.
Predstava je bazirana na stiliziranom i preciznom scenskom pokretu za čiju ljepotu je odgovorna Maja Marjančić.
Reprize ove drame možete pogledati već 31. ožujka, te 03. travnja, što vam svakako preporučam da učinite.