Komorno muziciranje mladih

11_08_2012 / 15:10h  |  Autor: Dario Poljak  |  Foto: Splitsko ljeto press
Komorno muziciranje mladih

U Meštrovićevom Kašteletu u četvrtak je nastupila splitska violončelistica Kajana Pačko i zagrebački pijanist Javor Bračić. Dvoje mladih glazbenika, koji još nisu premašili ni treće desetljeće života, iza sebe imaju već impozantne karijere.

U Meštrovićevom Kašteletu, na koncertu u sklopu glazbenog programa 58. Splitskog ljeta, u četvrtak je nastupila splitska violončelistica Kajana Pačko i zagrebački pijanist Javor Bračić. Dvoje mladih glazbenika, koji još nisu premašili ni treće desetljeće života, iza sebe imaju već impozantne karijere. Kajana je školovanje započela u Splitu u klasi prof. Vladimira Lukasa, nastavila ga u četrnaestoj godini na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Valtera Dešpalja. Surađivala je s brojnim poznatim glazbenicima kao što su Stefan Milenkovich i Martina Filjak, a nastupala je diljem svijeta. Njezin kolega Javor Bračić školovanje je započeo u Zagrebu, nastavio ga studijem na poznatom salzburškom Sveučilištu Mozarteum u klasi prof. Karla-Heinza Kämmerlinga, a od 2009. je na poslijediplomskom studiju na Mannes Collegeu u New Yorku u klasi Pavline Dokovske. Jednako kao i Kajana može se pohvaliti brojnim nastupima diljem svijeta.

Na ovom koncertu, dvoje mladih glazbenika pokazali su se u najboljem svjetlu. Prvenstveno na to ukazuje izbor programa. Od ranog Beethovenova stvaralaštva, preko Rossinija, Griega i Blocha do velikana suvremene glazbe Dutilleuxa.

Na samom početku koncerta izveli su 7 varijacija na temuBei Männern, Welche Liebe Fühlen iz Mozartove Čarobne frule, WoO 46 u kojima su pokazali kako dobro vladaju repertoarom koji donosi sve karakteristike tipičnih figurativnih varijacija iz razdoblja klasicizma, s time da su vješto izveli pretposljednju minore varijaciju ne izvodeći je patetično. U Rossinijevoj Suzi za violončelo i glasovir patetičnosti nisu uspjeli umaći pa je skladba osim sentimentalnosti koju već posjeduje dobila i određenu dozu patetičnosti. Prije skladbe suvremenog francuskog skladatelja Henrija Dutilleuxa Tri strofe na ime Sacher Javor Bračić je na hrvatskom i engleskom jeziku publici donio informacije koje nisu bile navedene na programskim letcima (kojih je opet bilo premalo za sve posjetitelje) što je publici uvelike olakšalo razumijevanje i praćenje tog vrlo zanimljivog djela.

Koncert je zaključen Sonatom za violončelo i klavir u a-molu, op. 36 Edvarda Griega koja je unatoč vjetru koji je otpuhivao note protekla izvrsno, ne omevši pretjerano ni violončelisticu ni klavirsita.

Meštrovićev Kaštelet i nije najbolji koncertni prostor za komorno muziciranje, organizatori su se mogli pobrinuti za bolje uštimani klavir kao i malo više programskih letaka. Ipak, ništa od toga nije pretjerano ometalo, jer je publika mogla uživati u odličnom koncertu.