Opstanak neprofitnih medija
Prošlog tjedna u Zagrebu je održana konferencija pod nazivom Opstanak neprofitnih medija u Hrvatskoj. Neprofitni mediji bi u društvu trebali biti prepoznati kao mediji koji rade za opće dobro – jedna je od poruka.
Prošlog tjedna u Zagrebu je, u organizaciji N- mreže, saveza sedam udruga za razvoj neprofitnih medija, održana konferencija pod nazivom Opstanak neprofitnih medija u Hrvatskoj. Tom prigodom prezentiran je tzv. Zimski dokument koji objedinjuje prijedloge izrade i poboljšanja institucionalnog okvira za podršku neprofitnim medijima, a povela se i diskusija o problemima s kojima se susreću neprofitni mediji – piše h-alter.org.
Sudionici su u nekoliko navrata upozorili na činjenicu da je Fond za pluralizam u 2010. godini na vrlo netransparentan način dodijelio 31 milijun kuna za televizije i radija nekomercijalnog sadržaja, napominjući da za ta sredstva ne mogu aplicirati portali. Također, se ni nezavisne produkcije ne mogu prijaviti na natječaj, ali mogu lokalne televizije kojima onda te produkcije plaćaju termine i proizvode sadržaje kojima lokalne televizije opravdavaju dobivena sredstva.
Neprofitni mediji bi u društvu trebali biti prepoznati kao mediji koji rade za opće dobro i u tom smislu bi trebali biti u istom položaju kao i javni servis – jedna je od poruka odaslanih s ove konferencije. Uglavnom su se svi sudionici složili da bi za opstanak neprofitnih medija trebalo poraditi na dobivanju institucionalne podrške koja omogućuje kontinuitet kvalitetnog rada.