Obrazovanje kao promjena
Objavljen je sedmi po redu Bilten Studija o mladima za mlade. Tematski je naslov ovog broja Obrazovanje kao promjena, a uključuje zanimljive, analitičke i dokumentarističke članke
Objavljen je sedmi po redu Bilten Studija o mladima za mlade. Tematski je naslov ovog broja Obrazovanje kao promjena, a uključuje zanimljive, analitičke i dokumentarističke članke koji su raspoređeni u tri cjeline.
U prvoj cjelini biltena fokus je na građanskom odgoju i obrazovanju. O eksperimentalnoj provedbi građanskog odgoja i obrazovanja u odabranim osnovnim i srednjim školama pišu Monika Rajković i Vedrana Spajić Vrkaš oslanjajući se na iskustvo suradnje Mreže mladih Hrvatske, Centra za mirovne studije i GONG-a. Cjelina obuhvaća i članak Martine Horvat o obrazovanju nastavnika u području političke pismenosti kao jednom od važnih elemenata kvalitetnog uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja u škole. Biltenu je dodan i poseban dodatak – prikaz građanskog obrazovanja u Švedskoj pisan kritičkim perom aktivistkinja Cattis Laske i Aide Ajanović.
Nezaobilazno je govoriti o važnosti građanskog i mirovnog obrazovanja u poslijeratnim zajednicama u Hrvatskoj. U središnjem dijelu biltena zato je dokumentaristički članak Ivane Milas o višegodišnjem programu obrazovanja o kulturnoj i duhovnoj baštini zavičaja a koji se provodi u slavonskim krajevima od Nansen dijalog centra, a nakon toga i članak Dee Marić i Marka Smokvine o obrazovnom programu Documente Moj zavičaj kroz vrijeme.
Na kraju biltena nalazi se prikaz novih izazova i inicijativa u obrazovanju. Domagoj Morić i Eli Pijaca Plavšić pišu o izazovima obrazovanja djece migrantskog porijekla u Hrvatskoj prikazujući aktivnosti Foruma za slobodu odgoja i mreže Sirius. Bilten završava tekstom Ivane Milas, odnosno prikazom inicijative Nove škole, prve integrirane i interkulturalne škole u Hrvatskoj, te rezultatima zagovaračkog procesa koji je vodio Nansen dijalog centar.
Bilten se može preuzeti na linku.