Nova glazba i drugačije iskustvo
Dani nove glazbe tako su zatvoreni velikim pljeskom, pljeskom izvođačima, ali i organizatorima koji ovu priču guraju godinama te omogućavaju drugačije glazbeno iskustvo koje dugo odjekuje...
Bez medijske pompe, TV ekipa, selebritija i ostalih nuspojava, protekloga je vikenda i ponedjeljak glazbenu ponudu u Splitu, četvrtu godinu za redom, obogatila manifestacija Dani nove glazbe.
Prvoga je dana u Gradskom kazalištu lutaka gostovao dvojac Lightune.G sa radom Lighterature Reading; Chapter VI koji je u Split donio zvuk koji odavno nismo imali priliku čuti. Glazbu, koju je najjednostavnije opisati pridjevima ambijentalna i industrial, ovaj dvojac proizvodi osvjetljavanjem solarnih panela. Između trenutka kada su prvi put zanjihali reflektor koji je visio na sredini pozornice i davao ritam i momenta kada smo sa pozornice čuli hvala, Lightune. G proveli su nas kroz skladbu koristeći razne vrste rasvjetnih tijela – reflektore, lasere, video projekcije, pa čak i upaljač.
U nedjelju su u Muzeju grada Splita predstavljeni rezultati intenzivne dvodnevne radionice koju je vodio mađarski skladatelj i soundpainter Samuel Gryllus. Uz pomoć devet mladih glazbenika Gryllus je demonstrirao soundpainting jezik koji se koristi za izvođenje live kompozicije. Osim glazbenika, Gryllus je uspješno educirao i publiku, pa su se tako glasali, pljeskali, ustajali i sjedali na njegov znak. Dinamična i nepredvidiva izvedba, koja je podjednaki izazov za soundpaintera i svirače, pokazala se i kao dobar mamac za publiku koja se bez inhibicija uključila u glazbenu priču. U izvedbu je tako uletjela i kapa koja je jednom od posjetitelja ispala u blizini pozornice te je nekoliko minuta predstavljala izvor inspiracije za muziciranje. U pauzama između komada Gryllus je prezentirao osnovne znakove te odgovarao na pitanja iz publike.
Posljednjeg dana festivala u foajeu HNK imali smo priliku čuti novu glazbu za saksofon i klavir u izvedbi Gordana Tudora i Ivana Batoša. Na solo klaviru smo čuli nešto starija djela – Dream Johna Cagea te Rain tree sketch Toru Takemitsua, dok je Tudor za svoje solo izvedbe izabrao Zaljubljenog akrobata Ivane Kiš te svoju skladbu, Quarter tone waltz. Duo je izveo pet djela domaćih i stranih autora, među kojima se ističe premijera verzije djela za sopran saksofon i glasovir 22 per 2 in 2 Dubravka Detonija, koja je pisana za violinu i klavir. Publika je izvođače nagradila dugačkim pljeskom, a oni su se zahvalili izvedbom još jednoga Tudorovog djela, za kojeg je prije izvođenja autor objasnio kako nije zadovoljan njime, sa čime se publika definitivno nije složila.
Dani nove glazbe tako su zatvoreni velikim pljeskom, pljeskom izvođačima, ali i organizatorima koji ovu priču guraju godinama te svojim entuzijazmom omogućavaju dijelu publike koji se ne boji eksperimenta i skretanja sa utabanih poznatih staza drugačije glazbeno iskustvo koje odjekuje dugo vremena nakon završetka manifestacije.