Nije smiješno

21_09_2015 / 08:15h  |  Autor: Kristina Tešija  |  Foto: NZZRCD
Nije smiješno

Kampanja Nije smiješno započinje 21. rujna, na Međunarodni dan mira. Cilj joj je smanjiti razinu govora mržnje, a osmislila ju je grupa od sedam mladih ljudi u organizaciji Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva.

Gdje je granica između slobode govora i govora mržnje? Danas, kada je internet zauzeo visoku poziciju u kanalima svakodnevne komunikacije, čini se da je ta granica sve bljeđa i da ju je sve teže pronaći. Bombastični naslovi, komentari ispod novinarskih članaka, dijeljenje intime u obliku fotografija i svakodnevnih objava, anonimne poruke i ljudska znatiželja koja nas natjera na njuškanje tamo gdje nam ponekad i nije mjesto... sve su to plodna tla na koja se negativno intonirane riječi lagano uhvate pa iz njih izraste mnogo toga, riječi i rečenice koje u trenutku pisanja možda zazvuče smiješno i dosjetljivo, ali nikako nisu takve kada ih promatramo iz pozicije osobe kojoj su upućene.

Upravo na ovakvom razmišljanju počiva kampanja Nije smiješno koja kreće 21. rujna, na Međunarodni dan mira. Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva raspisala je u veljači ove godine Poziv za mlade blogere u kampanji za sprječavanje govora mržnje na internetu. Prijave su bile zaključene u ožujku, a rezultat poziva je grupa od sedmero mladih ljudi različite dobi, različitog obrazovanja i iskustva, no s jednom zajedničkom željom: smanjiti razinu govora mržnje u Hrvatskoj (a možda i šire!).

Blogeri volonteri marljivo su radili na osmišljanju glavne ideje i cilja kampanje, kao i metodama i kanalima kojima će se taj cilj pokušati ostvariti. Tako će prvenstveno putem Interneta, koji je prepoznat kao medij gdje je govor mržnje, nažalost, često zastupljen, ovi će mladi ljudi raditi na tome da svojim tekstovima i angažmanom educiraju javnost o govoru mržnje i njenim štetnim posljedicama, smanje razinu govora mržnje te prošire pozitivan stav.

Više o kampanji, blogerima i aktualnostima možete saznati na službenoj stranici. Kampanju možete podržati na službenoj Facebook stranici, a pozitivan stav možete proširiti i mijenjanjem profilne ili naslovne fotografije na svom Facebook profilu, klikom na ovaj link.