Nabucco opet uspješan
Orkestar splitskog HNK-a ili posebno uživa svirajući Verdijevog Nabucca ili vrlo dobro komunicira s dirigentom Nikšom Barezom, jer je njihova izvedba bila uvjerljiva u svakom glazbenom aspektu. Nabuccu je pripala čast i da zatvori 59. Splitsko ljeto pa svi zainteresirani još uvijek mogu uživati u ovoj operi 14. kolovoza.
Nakon što je Verdijev Nabucco uspješno postavljen na prošlogodišnjem Splitskom ljetu, publika ga je imala priliku ponovno pogledati i poslušati 12. kolovoza na Peristilu.
O kvaliteti i ljepoti opere Nabucco talijanskog skadatelja Giuseppea Verdija, koja je trijumf doživjela već pri prvom postavljanju u milanskoj Scali 1842. godine, ne treba puno pisati. Nabucodonosor, kako glasi izvorno ime opere, svjetsko je repertoarno djelo, a otkad je prvi put postavljena na splitskoj otvorenoj pozornici 1962. godine, opera se premijerno izvedila još pet puta.
Ova glazbeno-scenska biblijska priča o potlačenom židovskom narodu, ljubavnom trokutu i borbi za prijestolje u četiri čina ponovno se izvodi u režiji Talijana Iva Guerre, koji je kao operni redatelj do sada postavio čitav niz Verdijevih opera. S obzirom na to da ambijent Peristila pristaje radnji opere, naročito u prva dva čina koja se odvijaju u Salomonovu hramu i babilonskoj palači, scenografkinja Dinka Jeričević nije imala težak posao. Odlučila se za minimalističku scenu oslanjajući se na Carski trg Dioklecijanove palače i masovne scene kojima opera obiluje, a siromašnoj scenografiji pri estetskom doživljaju pomogli su Willem Miličević i Vice Rossini premještajući mjesto radnje te dočaravajući elementarne nepogode video-projekcijom. Svakako je bilo nužno i da se projekcijom publici osigura prijevod talijanskog jezika, što se nije realiziralo.
Orkestar splitskog HNK-a ili posebno uživa svirajući Verdijevog Nabucca ili vrlo dobro komunicira s dirigentom Nikšom Barezom, jer je njihova izvedba, što ove godine nije bio čest slučaj, bila uvjerljiva u svakom glazbenom aspektu. Izvrsno su dočarali sve dramatične i lirske djelove pokazujući svoje tehničke i dinamičke vještine, a predbaciti im se može samo mjestimično preglasno sviranje, zbog kojeg su ponekad nadjačali soliste i zbor. Budući da Nabucco sadrži mnogo zborskih brojeva, važno je i da se zbor HNK-a, unatoč standardnim problemima s izgovorom, može pohvaliti dobrom glazbenom izvedbom.
Dobri su bili i solisti, ali ipak ne svi. Uvjerljivu izvedbu imao je Ivica Čikeš, koji je snažnim basom otpjevao ulogu židovskog svećenika Zaccarije, a posebno je oduševio Vladimir Garić kao nećak kralja Judeje Ismaela, dok se od manjih uloga istakla solistica Antonija Teskera kao Zaccarijina sestra Anna. Nabucco je ovog Splitskog ljeta imao izmjene u nekim naslovnim ulogama pa su novost bili Enrico Marucci kao Nabucco i Lisa Houben u ulozi njegove kćeri, ropkinje Abigaille. Dok je talijanski bariton Enrico Marucci imao solidnu izvedbu, nizozemsko-američka sopranistica Lisa Houben svojom je izvedbom razočarala. Izvodeći Abigailline arije u glasu Lise Houben osjetio se napor i mučenje, a unatoč izrazitoj mimici lica i gestikulaciji nije se mogla razmujeti nijedna otpjevana riječ. Njezina izvedba obilovala je i tehničkim poteškoćama, falširanjem, skliskim pasažama te tankim i nesigurnim visinama, a njezina nemasivnost glasa naročito je došla do izražaja u komparaciji s Terezijom Kusanović u ulozi druge Nabuccove kćerke. Terezija Kusanović uvjerljivo je utjelovila Fenenu, a do izražaja su naročito došli snaga i obujam njezinog mezzosoprana, koji ni orkestar u nijednom trenutku nije uspio prigušiti.
Nabuccu je pripala čast i da zatvori 59. Splitsko ljeto pa svi zainteresirani još uvijek mogu uživati u ovoj operi 14. kolovoza.