Moozgalo se u Zoni
Mladi znanstvenici, istraživači i zanesenjaci, od 4. do 9. travnja u Info zoni su, u ciklusu predavanja Moozgavci, predstavili svoja područja interesa i istraživanja te ujedno doprinijeli popularizaciji znanosti.
Mladi znanstvenici, istraživači i zanesenjaci, od 4. do 9. travnja u Info zoni su, u ciklusu predavanja Moozgavci, predstavili svoja područja interesa i istraživanja.
Prvog je dana Marija Lozo, magistra sociologije, etnologije i antropologije te prvostupnica francuskog jezika i književnosti, održala predavanje koje obuhvaća povijesni pregled odnosa prema djeci s teškoćama u razvoju, kao i kulturološki zadane obrasce ponašanja prema drugačijim članovima društva. Pero Ugarković, urednik portala podvodni.hr, dugogodišnji autor tekstova morske i sportsko-ribolovne tematike te suradnik Instituta za oceanografiju i ribarstvo ponudio je odgovor na pitanja koji su morski organizmi najcjenjeniji i kako ih vrednujemo. Trećeg je dana Petra Valovičić, osnivačica i predsjednica udruge ANTROPOP, govorila o očuvanju, (ne)prepoznavanju i zaštiti kulturne baštine. Četvrtog je dana Ivo Andrić, docent na Katedri za hidrologiju Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Splitu, predstavio rezultate novih hidroloških mjerenja Crvenog jezera i njihov značaj u pokušaju razumijevanja njegovog kompleksnog hidrološkog i hidrogeološkog režima. Zatim je Nina Vigan, magistra etnologije i antropologije, ruskog jezika i književnosti, održala predavanje o virdžinama, ženama koje su odlučile živjeti kao muškarci ili su tako odgajane u patrijarhalnim zajednicama na području Crne Gore, Albanije i Srbije. Ciklus predavanja zatvorio je Tomislav Primorac, diplomirani računarni fizičar, koji je odgovorio na pitanje što je uopće računarska fizika, kako nam numerika pomaže i kako je razvojem računala to područje uzelo zamaha, te je pokazao primjere koji slikovito objašnjavaju koncept simulacije.
Mladi su predavači na taj način ne samo predstavili različite znanstvene sfere, nego su i doprinijeli popularizaciji znanosti.