Mladi hvale besplatan prijevoz, ali traže i noćne linije

25_09_2025 / 21:33h  |  Autor: Karla Jelić  |  Foto: Angjela Tanchevska
Mladi hvale besplatan prijevoz, ali traže i noćne linije

Što mladi misle o javnom prijevozu?

Gradonačelnik Tomislav Šuta nedavno je ostvario ovećanje obesplatnom javnom prijevozu za sve učenike i studente sa stalnim ili privremenim prebivalištem u Splitu. Mladi su odluku dočekali pozitivno, no u praksi javni prijevoz i dalje prati niz izazova, od izmjena i ukidanja linija do ograničenih noćnih vožnji i manjka vozača. Pitali smo nekoliko mladih Splićana što misle o besplatnom prijevozu, koliko često koriste gradski prijevoz, koliko su linije povezane i kako ocjenjuju dostupnost noćnih linija.

Na pitanje što misle o odluci da javni prijevoz bude besplatan za učenike i studente, sugovornici su izrazili svoje zadovoljstvo donesenom mjerom.

"Mislim da je to najbolje nešto što mogu napraviti jer nemaju svi uvijek para za platili ni pokaz ni kartu", rekao je Ante. S njim se složila i Daria, a Vana i Luce su naglasilii praktičnu korist u uštedi novca koji se na ovaj način može iskoristiti na nešto drugo. Ivo je pak istaknuo i ekonomski kontekst. "Ništa nije besplatno, jer netko uvijek u konačnici plaća za to", iskreno je rekao.

Korištenje javnog prijevoza kod mladih varira. Daria i Ante koriste ga svakodnevno, Laura gotovo svakodnevno, a Ivo također često. S druge strane Luce priznaje da seu zadnje vrijeme rijetko vozi javnim prijevozom, a prije ga je uglavnom koristila za odlazak u školu.

Povezanost linija također izaziva podijeljena mišljenja. Ante smatra kako su linije dobro povezane, s čime se složio i Ivo koji veći problem vidi u frekvenciji linija. Daria je suprotnog mišljenja te misli da su linije loše povezane, ali su česte.

"Neke gradske linije bi mogle biti češće vikendima. Na primjer, pogotovo subotom i nedjeljom, rijeđe su linije za put grada sa nekih perifernih područja Splita", tvrdi Luce.

Dostupnost noćnih linija pokazuje se kao najveći problem. Mladi se slažu da su linije nakon ponoći rijetke ili nedostatne.

"Mislim da je to jako loše, posebno nakon ponoći", kaže Daria, dok Ante dodaje da bi linije mogle biti dostupnije i za večernja izlaska. Laura se prisjeća da je ranije ljeti bilo noćnih linija prema Omišu i Kaštelima, što je olakšavalo povratak kući, dok je sada situacija znatno lošija. "Zadnji bus je u ponoć, pa je prvi u četiri. Znači cijelu noć nema autobusa, pogotovo ljeti kad se duže izlazi. Nezgodno je uzimati svaku večer taksi i plaćati dvadeset eura", zaključuje Vana.

Mladi Splićani ističu da je besplatan javni prijevoz odlična inicijativa, ali da problemi s frekvencijom linija, noćnim prijevozom i prilagodbom linija potrebama građana i dalje postoje. Njihova iskustva pokazuju da za funkcionalniji i učinkovitiji javni prijevoz u Splitu potrebna su dodatna ulaganja i bolja organizacija.

@podcast_u_zoni_ ???????? Trebaju li Splitu noćne autobusne linije? U našoj novoj anketi mladi hvale besplatan javni prijevoz, ali traže bolju povezanost ???? i noćne ????✨ llinije. ???? Podijeli svoje mišljenje u komentarima! #splitcroatia #mladi #ufokusumladi #javniprijevoz #prometsplit ♬ original sound - U Zoni

Video je realiziran uz sufinanciranje sredstvima Grada Splita, Europske unije kroz program Europske snage solidarnosti te Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Izneseni stavovi i mišljenja odražavaju isključivo stajališta autora te se donatori ne mogu smatrati odgovornima za njihovu uporabu.