Mladi, ali ne i mali glumci
Glasni smijeh bio je od samog početka predstave treći sudionik Sna ljetne noći, uz očekivani duo glumci-publika.
Nikad ništa ne može biti promašeno kada se oko toga trse bezazlenost i revnost, izgovara Tezej u Shakespeareovu Snu ljetne noći, komediji koju je dvadeset sedmero mladih polaznika Glumačkog studija kazališta Playdrama odigralo na pozornici splitskog Gradskog kazališta lutaka u subotu, 31. listopada. Tezejeva rečenica odnosi se na predstavu unutar predstave, priču o nesretnoj ljubavi Pirama i Tizbe koju redatelj i troje zanatlija/glumaca pripremaju za proslavu Tezejeva vjenčanja, ali u sebi nosi poruku koju su sva okupljena djeca, bilo na pozornici ili u gledalištu, mogla ponijeti sa sobom u život. Ne trebaš biti profesionalac, ako te vodi srce u onom što radiš i ako u to uložiš trud – rezultat jednostavno ne može biti loš, i to su nam ovi mladi glumci i pokazali.
Uložili su oni mjesece truda u pripremanje predstave pod vodstvom i u režiji glumice Anastasije Jankovske, uz asistenciju Monike Vuco i Laure Bošnjak – gotovo cijelu proteklu godinu provela je ova skupina djece u pripremama. Premda neprirodne za djecu starosti od deset do petnaest godina, iako pojednostavljene, Shakespeareove rečenice nizale su se u monolozima i dijalozima toliko jednostavno i obogaćene za dozu dječjeg neiskvarenog humora da je glasni smijeh bio od samog početka predstave treći sudionik ovog događanja, uz očekivani duo glumci-publika.
Uz minimalističku scenografiju i kostimografiju, crnu praznu scenu i djecu odjevenu u svakodnevnu odjeću ali u crnoj boji, vizualno se isticala tek njihova moderna obuća. Detalj koji bi možda nekima zasmetao izvrsno je poslužio kao podsjetnik da su pred nama tek djeca, ma koliko nas uspjela uvući u ulogu nekih od Shakespearovih junaka. I samoj mi je bilo teško zamisliti ih kako u slobodno vrijeme prstima lete preko touch ekrana i surfaju internetom – ja sam pred sobom zaista vidjela i Helenu i Hermiju, Lisandra i Demetrija, Malika, Oberona i četverac koji se trudi osmisliti predstavu o Piramu i Tizbi.
Upravo je dio s predstavom o Piramu i Tizbi izazvao najgromoglasniji smijeh i oduševljenje publike – možda zbog činjenice da je predstava bila pred samim krajem pa su se djeca u potpunosti opustila na pozornici, možda zbog izvrsne raspodjele uloga, ali ubrzana i komična izvedba ove tragične ljubavne priče, s domišljatim rješenjima raznih scenografskih problema (kako prikazati Mjesec, zid s rupom, lava?) pokazala je da je sasvim realno očekivati da neki od ovih mladih glumaca izrastu u odrasle, neki bi rekli prave glumce.
Osim glume, polaznici Glumačkog studija ovladali su i scenskim pokretom, pa su u zajedničkim scenama koordinirano ispunjavali pozornicu i svojim tijelima tvorili scenografiju, što nerijetko predstavlja problem i već uhodanim glumcima. Svjetlo i glazbena podloga iz razdoblja romantizma upotpunili su izvedbe, povezali scene i dali prikladan ugođaj prizorima, a mladi su glumci pokazali i svoje plesne vještine zaplesavši elemente valcera i poloneze (koreograf na predstavi je Dmitrij Rodikov).
I na kraju, nikako najmanje važno, mladi, ali nikako mali, glumci (u dobi između 10 i 15 godina) koji su oživjeli Shakespearea su (abecednim redoslijedom): Marin Aschero, Vito Aschero, Lucija Baloević, Dora Bičanić, Dora Blaić, Damira Bočina, Leonarda Bojić, Marko Brko, Klaudia Bušić, Petar Čakić, Lidija Dragun, Zara Grubešić, Luiđa Ivančević, Franko Jakovčević, Irma Jerončić, Ana Maleš, Roko Marini, Lucija Matić, Vanja Mihajlov, Bartul Mušura, Katarina Oreilly, Sara Pleština, Bepo Rončević, Damjan Šarić, Lucija Tomić, Ana Ugrina, Sara Žižić.
Izvedbe Sna ljetne noći na rasporedu su još 2., 3., i 4. studenog u 19 sati te 5. i 6. studenog u 19.30.