Ljuljačka u Quasi Teatru
Prostor kluba Quasimodo pružio je savršeno okružje za gotovo voajersko promatranje intime ljubavnika čiji odnos varira od komičnog plesa, preko strastvenog ljubljenja do tučnjave tek desetak centimetara od publike.
Klub Quasimodo se u utorak, 10. veljače, još jednom transformirao u Quasi Teatar. Premijera predstave Ljuljačka za dvoje, nastale u produkciji kazališta Playdrama, privukla je mnoštvo gledatelja koje su glumci Anastasija Jankovska i Ivan Baranović uvukli u burne ljubavne oscilacije plesačice Gittel i odvjetnika Jerryja, koji pokušavaju jedno u drugome naći način da isplivaju s emotivnog i financijskog dna na kojem su se našli.
Prostor Quasimoda pružio je savršeno okružje za gotovo voajersko promatranje intime ljubavnika čiji odnos varira od komičnog plesa, preko strastvenog ljubljenja do tučnjave tek desetak centimetara od publike. Fizička blizina glumačkog dua, koji na trenutke prelazi iz osobnog u intimni prostor gledatelja, minimalan broj glumačkih sredstava i mračni prostor kluba dali su predstavi dokumentarnu vrijednost. Odnos Jankovske i Baranovića postajao je sve uvjerljiviji kako je predstava odmicala; energična Jankovska u početku je na trenutke zasjenila Baranovića koji se ipak vješto izborio i usporedno s razvitkom radnje pokazao sve vjernije emocije i glumačku odlučnost.
Iako se radnja komada odvija u pedesetim godinama prošlog stoljeća, a kostimi i određena mjesta u drami navode gledatelja da pomisli da je riječ upravo o tom vremenskom periodu, izvedba je uspješno upotpunjena suvremenim detaljima što je još jednom dalo na dokumentarnosti, pogotovo u trenucima kada se Jankovska obraća publici za pomoć s određenim rekvizitima.
Prikaz jednostavne, mogli bi reći svakodnevne, ljubavne priče, na jednostavan način, bez barijera između publike i glumaca, svakako je nešto što treba pohvaliti i što bi moglo privući i mlađu publiku kazalištu.
Ljuljačka za dvoje je popularna crnohumorna drama Williama Gibsona, sa preko 750 izvedbi na Broadwayu (Henry Fonda i Anne Bancroft u naslovnim ulogama) te je čak pretvorena i u igrani film s Robertom Mitchumom i Shirley MacLaine. U Hrvatskoj nikada nije izvedena, a Jankovska se prva uhvatila u koštac s izvornikom kojeg je prevela, skratila i dramaturški prilagodila, dok režiju potpisuje Elvis Bošnjak. Na predstavi su surađivali i Saša Božić (scenski pokret), Siniša Jakovljević (rasvjeta) i Ivan Šušnjara (kostimi).
Nakon premijere u utorak 10. veljače, predstava se može pogledati na istom mjestu u isto vrijeme 12., 15., 20., 21. i 24. veljače.