Iza Glasgowa osvojila je Ottawu
Katrina Mitchell radila je na izradi prve USE-IT mape Glasgowa no želja za putovanjima ali i za tim da pomogne drugim putnicima odvela ju je čak u Ottawu, a njezin rad tamo rezultirao je alternativnim vodičem Ottawe za mlade.
Poznato je da su USE-IT mape besplatne mape za mlade putnike, da ih izrađuju lokalci s ciljem da mladi putnici upoznaju pravo lice grada, da nauče kako se ponašaju lokalci, gdje izlaze, gdje se druže, koji su im najvažniji simboli grada. Poznato je i da je USE-IT Europe europska mreža, odnosno da okuplja isključivo europske gradove koji su takve mape izradili i među kojima je i Split. Katrina Mitchell radila je na izradi prve USE-IT mape Glasgowa no njezina želja za putovanjima ali i za tim da pomogne drugim putnicima odvela ju je čak u Ottawu u Kanadi, a njezin rad tamo rezultirao je alternativnim vodičem kroz Ottawu za mlade putnike.
Radila si na USE-IT mapi Glasgowa. Kako si došla na ideju da napraviš sličnu mapu Ottawe?
Zapravo sam htjela napraviti baš USE-IT mapu Ottawe. Koristila sam USE-IT mape po cijeloj Europi i mislim da ih ne trebamo čuvati kao tajnu. Mape su odlične jer putniku stvarno pomognu da upozna grad. Na početku posjeta nekom mjestu najdraže mi je sjesti pred mapu i proučiti sva genijalna mjesta koja želim vidjeti. Ottawa nije imala ništa slično kad sam se u nju doselila pa sam zaključila da joj fali jedna takva mapa. Ljudi obično misle da je Ottawa dosadna (i lokalci i putnici) a ja sam htjela napraviti nešto što će ukazati na suprotno.
Je li to bila baš tvoja ideja, jesi li ti koordinirala projektom?
Da, ideja je moja. Radila sam u hostelu u Ottawi kad sam shvatila da nam treba mapa. Ljudi su dolazili u grad i posjećivali tipične turističke lokacije a nisu uistinu upoznavali grad. Bila sam odgovorna za osiguravanje sredstava kojim se tiskalo prvih 1 500 mapa. Također sam koordinirala projektom. Što se izrade tiče, surađivala sam s grafičkom dizajnericom iz Glasgowa i timom lokalaca. Sve je skupa uključivalo i razmjenu mora e-mailova i diskusiju u Facebook grupi.
Budući da je USE-IT strogo europski brend, je li Ottawa sad pionir slične mreže u Kanadi, ima li kakvih promjena u konceptu izrade ili je identična USE-IT-u?
Cilj mi je proširiti mrežu ovakvih mapa iako sam još uvijek u procesu istraživanja. Backpacking turizam u Kanadi nije razvijen kao u Europi pa moram potvrditi da u Kanadi zaista postoji potreba za takvim tipom mapa. Mapa Ottawe jako je slična konceptu USE-IT-a – riječ je o mapi koju su napravili lokalci za mlade putnike. U bilo kojoj budućoj verziji bit će jasnih razlika. Na primjer, format će biti nešto manji da bi mapa mogla stati u džep. Osim toga, vrsta sadržaja bit će standardizirana među različitim gradovima. Kako sam još uvijek u fazi istraživanja i planiranja, ne mogu potvrditi sve detalje ali cilj mi je mape maksimalno prilagoditi potrebama kanadskog tržišta za backpackere.
Koliko je ljudi radilo na mapi, koliko vam je vremena trebalo, kako ste financirali projekt i koliko ste mapa tiskali?
Tim se mijenjao kako je projekt napredovao. Na kraju smo ga činili ja, grafička dizajnerica Ellen i pet lokalaca. Trebalo nam je otprilike šest mjeseci od začetka ideje do kreiranja mape, što je uključivalo i potragu za financijskom podrškom. Mapu je financirala privatna tvrtka koja je tako htjela povećati vidljivost u backpacking industriji. Trenutno razvijam novi poslovni model za buduće mape.
Kako su lokalci u Ottawi reagirali na mapu, prepoznaju li je kao kvalitetan način za promociju grada među mladim ljudima?
Lokalni obrti, kafići, dućani i slično koji su na mapi stvarno je obožavaju i prepoznaju je kao odlično marketinško oruđe za predstavljanje backpackerima. Dobila sam povratne informacije od mnogih lokalaca i misle da su mape odlične. Ipak, Ottawa se još uvijek doživljava kao destinacija za obitelji i starije ljude pa tu ima još mnogo posla kad je riječ o promoviranju grada među mladima.
A ima li povratnih informacija od ljudi koji su je već koristili?
Da! Većini se mapa sviđa ali primijetila sam sitnije probleme – fali ime neke ulice ili neka oznaka nije dovoljno precizno postavljena. No to je gotovo neizbježno kad netko tko nije lokalac radi na projektu. Ipak, dobro je čuti i te komentare jer ćemo ih imati na umu za buduću izradu mapa.
Planiraš li neki novi takav projekt, možda u nekom drugom kanadskom gradu?
Nadam se, no još uvijek sam samo u fazi planiranja.
Bi li nešto posebno istakla kad je riječ o izradi mape?
Ono što je posebno u izradi ove mape jest činjenica da se većina ljudi koja je radila na izradi nije međusobno upoznala. Razgovarali su putem Facebooka, razmjenjivali ideje i diskutirali o problemima. Ne kažem da je to idealna situacija, ali pokazuje koliko koristan Internet može biti, a s njim i raznorazni alati za komunikaciju. Svakome tko radi u timu koji nema mogućnosti sastajati se uživo, definitivno preporučujem korištenje Google drivea, Google Hangouts, Basecamp i grupe na Facebooku.