HZZ: Samo izvršavamo naloge
- Odluka o ovim izmjenama u refundaciji putnih troškova temelji se na nalozima i preporukama Tijela za reviziju provedbe i financiranja mjera aktivne politike zapošljavanja - kažu iz HZZ-a a polaznici SOR-a i dalje reagiraju peticijom.
Nakon što smo 1. rujna objavili vijest da će od ovog mjeseca polaznici stručnog osposobljavanja bez zasnivanja radnog odnosa morati svaki mjesec dostavljati potvrdu o kupnji karte za javni prijevoz ili im neće biti isplaćena naknada putnih troškova te zatražili obrazloženje splitskog ogranka HZZ-a, primili smo i odgovor.
>> SOR: bez potvrde nema naknade
HZZ: U obvezi smo izvršavati naloge i upute nadzornog Tijela
- Polaznici s kojima je nakon 01. siječnja 2016. godine sklopljen ugovor o stručnom osposobljavanju za rad bez zasnivanja radnog odnosa su u obvezi dostaviti Zavodu kupljenu kartu javnog prijevoznika kao dokaz o visini stvarnog troška prijevoza do 5. u tekućem mjesecu za prethodni mjesec. U protivnom, Zavod neće isplatiti naknadu za troškove prijevoza polaznicima. Shodno navedenom, polaznici trebaju dostaviti: kopiju karte (vidljivo ime i prezime osobe); original kartu (nije vidljivo ime i prezime osobe – jednokratna karta, dnevna, tjedna i slično); mjesečni pokaz (prvi put polaznik dostavlja kopiju pokaza s vidljivim imenom i prezimenom, a nakon toga originalni fiskalni račun) - obrazložila je Elena Gudelj iz Zavoda.
Odluka o ovim izmjenama u refundaciji putnih troškova, njezinim riječima, temelji na nalozima i preporukama Tijela za reviziju provedbe i financiranja mjera aktivne politike zapošljavanja koji su u skladu sa čl. 54. st. 2. Zakona o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme nezaposlenosti, a Zavod je u obavezi izvršavati naloge i preporuke nadzornog Tijela.
Aneksi ugovora stižu tijekom rujna
- Ovim putem želimo naglasiti kako će polaznicima stručnog osposobljavanja tijekom rujna biti uručeni aneksi ugovora koje bi trebali potpisati u svrhu ostvarivanja prava na naknadu za prijevoz za što će također trebati dostaviti Zavodu kupljenu kartu javnog prijevoznika kao dokaz o visini stvarnog troška prijevoza - istaknula je.
Što kaže Zakon
Budući da se odluka Tijela, kako nam je rečeno, temelji na Zakonu, pri čitanju čl. 54. stavka 2., pronašli smo iduće:
Nezaposlena osoba koju je Zavod uputio na obrazovanje i osposobljavanje koje organizira, odnosno troškove snosi Zavod ima u tijeku trajanja tog obrazovanja i osposobljavanja pravo na: (...) 2) naknadu troškova prijevoza za vrijeme trajanja tog obrazovanja u visini stvarnih troškova prijevoza sredstvima javnog prijevoza, za dane provedene na obrazovanju i osposobljavanju.
Kao što svaki polaznik i polaznica SOR-a može potvrditi, taj se Zakon dosad primjenjivao na idući način: osoba na stručnom oposobljavanju morala je doći u prostor javnog prijevoznika s dokazom o mjestu boravka, odnosno prebivališta te joj je na temelju toga određena putnička zona i izdana joj je potvrda o iznosu putnih troškova koji je bio jednak cijeni mjesečne putne karte. Zašto je odlučeno da se Zakon sad drugačije tumači, nije poznato.
U tijeku potpisivanje peticije protiv odluke: Smatram da osobe na stručnom osposobljavanju, kao i osobe u radnom odnosu, imaju pravo birati način dolaska na posao
U međuvremenu, online peticija protiv promjene načina naknade putnih troškova prikupila je, u trenutku pisanja ovog članka, 3539 potpisa. Potpisnici su ostavili više od stotinu komentara u kojima su objasnili zašto potpisuju peticiju i zašto smatraju da ovakva promjena nije provediva u praksi, odnosno šteti korisnicima SOR-a. Zato što nisam u mogućnosti koristiti javni prijevoz jer prometna povezanost od mjesta stanovanja do radnog mjesta ne postoji - stoji u jednom komentaru.
Ne postoji javni prijevoz od mjesta prebivališta do radnog mjesta, koristim osobni automobil... Hoću kupovati pokaze ili dnevne karte iz svog džepa i još benzin plaćati? Što je vama? - kaže drugi komentar.
Potpisala sam peticiju iz razloga što smatram da osobe na stručnom osposobljavanju, kao i osobe u radnom odnosu, imaju pravo birati način dolaska na posao, a da im prijevoz bude plaćen. Možda će netko sklopiti pogodbu da trećoj osobi da novac za prijevoz a da ju ta treća osoba vozi na posao. Nije li sasvim svejedno? U jednoj demokratskoj zemlji za kakvu se izdajemo ne bi smjelo biti prisile - stoji pak u trećem.
Cijena mjesečne karte Zagreb-Topusko iznosi 2760 kuna, uz ograničene dnevne linije putovanja na toj relaciji (4 autobusa dnevno). Država daje 1000 kuna subvencije. Obzirom na to da stažiram u Zagrebu, putujem osobnim automobilom. Volio bih da mi se namiri kompletan putni trošak uz moju dostavu računa za gorivo, a ne da mi se ukine i ova mizerija koju dobivam - kaže četvrti.
Peticija i komentari dostupni su na linku.