Krčma, Alkar, Duga i - katarza

09_04_2012 / 14:33h  |  Autor: Matea Klarić  |  Foto: Nino Strmotić
Krčma, Alkar, Duga i - katarza

Krčma, Alkar i Duga nudi s jedne strane onu pravu katarzu koju je antički teatar već davno propisao. S druge strane, pak, nudi raznoliku lepezu životnih promišljanja te preispitivanja svojih životnih stavova.

Gradsko kazalište mladih priredilo je zbilja neobičnu kazališnu adaptaciju triju pripovijetki Dinka Šimunovića. Sam naslov kazališnog komada – Krčma, Alkar i Duga govori o kojim trima pripovijetkama je riječ.

Omnibus teških i manje teških patrijarhalnih i životnih tema, nudi jake emocionalne naboja te, da tako kažem, metafizičke tematike ljubavi, boli i razočarenja. Prva predstava, Krčma, tako nam nudi životna promišljanja i suočavanja s nepodnošljivom lakoćom postojanja kroz likove razvratnih seljana, propalog intelektualca i samog Dinka Šimunovića, iskazana uglavnom kroz sekvence romske glazbe za koju se pobrinula atraktivna seoska ciganka, Ana Gruica.

Središnja predstava Alkar krije u sebi toliko detalja, priča, emocija, koliko ne može stati u jedan tekst. Metafiziku ljubavi i boli, redatelj je ovdje maestralno prikazao u dijelu Salkovog ludila gdje Salko, odnosno Ivo Perkušić, iznenađuje publiku svojim istinski kvalitetnim glumačkim sposobnostima.

Životna mudrost i tužna stvarnost dalje se nastavljaju u modernoj adaptaciji posljednje predstave, Duga. Priča prikazana iz očiju sretnog djeteta kojeg čeka tužna sudbina zbog nemogućnosti izdržljivosti pod životnim opterećenjem nametnutim od strane roditelja, izazvala je kod mnogih izljev iz suznih kanala. Čak ni oni tvrđe kože nisu mogli ostati mirni pored te nevine djevojčice Srne, obučene u bijelo koja svu životnu tragediju i odlazak iz iste sagledava kroz oči djeteta kojeg toliko snažno žele izbiti iz nje. No, dijete u svojoj istinskoj životnoj zaigranosti, čak i bijelu boju, jednostavnu i sterilnu, ne vidi kao takvu jer "u bijeloj su sve druge boje".

Osim neizostavnog oduševljenja ovim komadom, Krčma, Alkar i Duga nudi s jedne strane onu pravu katarzu koju je antički teatar već davno propisao. S druge strane pak nudi svojoj, kako mlađoj tako i starijoj publici, raznoliku lepezu životnih promišljanja te preispitivanja svojih životnih stavova. Želite li pronaći dijete u sebi, gledati pred sobom izmjene životne tragedije i sreće ili jednostavno pogledati zbilja kvalitetan kazališni komad, zapišite Krčmu, Alkara i Dugu u splitskom GKMu 11. i 12. travnja.

Lemo prema motivima Šimunovića

Zahtjevnog posla ovaj put se prihvatio splitski redatelj sa zagrebačkom adresom, Ivan Leo Lemo. Uz pomoć Slavka Sobina, Ive Perkušića, Ane Gruice, Nade Kovačević, Mije Roknić, Lidije Florijan, Belmonda Miliše te Siniše Novkovića koji utjelovljuju književne junake, Lemo je stvorio uistinu izuzetno djelo suptilno okarakterizirano istančanim te jakim osjećajem za detalje.