Frajle su imale show
The Frajle, iliti gospođice iz Novog Sada, još jednom splitskoj publici pokazale su kako je to kada četiri dame naprave jedan show.
The Frajle, iliti gospođice iz Novog Sada, još jednom splitskoj publici pokazale su kako je to kada četiri dame naprave jedan show. Nakon kraljice romske glazbe Esme Redžepove, druga večer manifestacije San sustipanske noći doimala se kao slavlje glazbenog bogatstva Balkana, uz pokoji izlet u glazbene primjere drugih europskih zemalja, upakiran u dinamičan i eklektičan show Frajli.
Frajle su imale show, a ne samo koncert
Zašto show? Nižući obrade, od rusko-ciganskih pjesama do aktualnih pop-rock hitova, uz autorske pjesme, Marija Mirković, Nataša Mihajlović, Jelena i Nevena Buča, glazbeni dio večeri začinile su kabaretskim elementima i stand up komičarskim insertima nadilazeći granice koncerta. Iskoristile su tako Frajle priliku da prokomentiraju aktere aktualne glazbene scene te da imitacijom i šalama, na simpatičan i neuvredljiv način, pruže svoju kritiku društva. Upravo je to ono autorsko što nam Frajle nude. Njihova kvaliteta ne krije se u jakim jedinstvenim vokalima, iznimno originalnim obradama, neviđenom konceptu nastupa ili u autorskim podvizima, već u sposobnosti da sve navedeno ponude na zadovoljavajućoj razini, a krajnji rezultat odličan je nastup u kojem je sve navedeno vješto izbalansirano uz pregršt dobre energije, kojom Frajle nedvojbeno zrače.
Publika je plesala i pjevala kako su Frajle dirigirale
U neglazbenim intermezzima Frajle su se prisjetile i početaka karijere, a jedan od prvih nastupa održale su upravo u Splitu u klubu O'Hara. Kroz monologiziranje i dijalogiziranje novosadske su gospođice dozirano podijelile dio svog intimnog svijeta s publikom, što je uz glazbenu komunikaciju rezultiralo čvrstom povezanošću s publikom koja je plesala i pjevala kako su Frajle dirigirale, ali uz uvijek prisutnu dozu ležernosti i neopterećenosti, kako su i zamišljene Sustipanske noći.
Frajle vole Bajagu i Runjića – a vole ih i Splićani
Četiri vokala i dvije akustične gitare na sinoćnjem koncertu imala su pojačanje pratećeg benda nijansirajući iz pjesme u pjesmu opseg prisutnog glazbenog aparata. Izborom pjesama Frajle su pokazale da se najviše vole s Bajaginim i Runjićevim stihovima i glazbom, a njihov izbor očito je odgovarao i splitskoj publici. U njihovoj izvedbi Sustipanom su zagrmili i novovalski hitovi, jedni od najljepših i najprepoznatljivijih primjera makedonskih i romskih glazbenih primjera, od francuske šansone do jednog od najvećih hitova Vaya con Dios Don't Cry for Louie. U svom duhu Frajle su nam prenijele novosadski ugođaj i pjesmama sugrađanina Balaševića, a izvedbom pjesama Gibbonija, Olivera i Zorice Kondže još jednom očvrsnule su vezu sa splitskom publikom.
Iskazale su se i autorskim pjesmama
Iako je njihov nastup više baziran na obradama, Frajle su se iskazale i u autorskom dijelu programa. Dio splitske publike možda nije bilo nije bio temeljito upoznat s njihovim autorskim pjesmama, ali se zato jednakim intenzitetom pjevalo i plesalo na njihove Štiklice, pjesmu Fina i Sarajevo. Gospođice iz Novog Sada show su ciklički povezale pjesmom Menjam dane, simpatičnim glazbenim uratkom koji je jedno od njihovih najprepoznatljivijih autorskih djela, prepuštajući splitskoj publici glavnu riječ na samom kraju koncerta.
Sustipanskim koncertom Frajle su prije svega pokazale da osjećaju glazbu, bez obzira na glazbeni stil, žanr ili jezik, te da vrlo dobro poznaju mentalitet balkanske populacije kojoj svojim nastupima donose ono što joj trenutno najviše nedostaje – mnogo dobre zabave, energije, ležernosti i humora upakiranog u glazbenu predstavu.