Bye bye 37

19_12_2006
Bye bye 37

Koliko ste se puta do sada, vozeći se 37-com, pitali "Što mi ovo treba?" Od nedavno je stiglo rješenje, a zove se Gradska željeznica. Jedan đir gradskom željeznicom u riječi, videu i fotografiji :)

Koliko ste se puta do sada, vozeći se 37-com, pitali "Što mi ovo treba?" Nije li vam dosta gobave ceste, sporog i poluraspadnutog autobusa, gužve i visoke cijene? Od nedavno je stiglo rješenje, a zove se Gradska željeznica (GŽ)!



Ono što se već godinama planira konačno je realizirano. Još 1993. pokrenut je projekt GŽ-a, no neslavno je propao, što zbog ratnog stanja, što zbog neadekvatnih vlakova. Naime, radilo se o najobičnijim dizel lokomotivama i glomaznim vagonima. Linija nije bila rentabilna i ubrzo je bila ugašena.



No sada su se stvari dramatično promijenile. Umjesto velikih vlakova dobili smo tzv. Šveđane. Radi se o motornim vagonima iznenađujuće visokog stupnja udobnosti! Rad motora je tih, sjedala su mekana i udobna, a čistoća je na visokoj razini!



Stanice


Što se same željezničke infrastrukture tiče, ima tu još dosta posla. Trenutačno se koriste stanice "Split - glavni kolodvor", "Split - predgrađe", "Solin", "Kaštel Sućurac" i "Kaštel Stari". Podzemna stanica "Split - Sud" otvara se sljedeće godine (u sklopu uređenja trga Hrvatske bratske zajednice), a stanice "Kaštel Gomilica" i "Kaštel Kambelovac" su pred završetkom.



U planu je čvorište u Kaštel Starom, te produljenje pruge do zračne luke i Trogira. Na srednjoročnom planu (oko 2010.) planira se dodati drugi kolosijek, a cijela dionica bit će elektrificirana. To će omogućiti korištenje ekološki prihvatljivijih i bržih električnih vlakova, kojima će se do Trogira stizati za oko 20-25min.

Vlak vs bus


Jedna od velikih prednosti ovog načina prijevoza je i njegova cijena! Karta od Splita do Solina je 8kn, a do Kaštel Starog samo 10kn! S obzirom na to da vožnja do posljednje stanice traje samo 25min, prednost pred autobusom je golema!



Prema najavama, nakon Nove godine u dogovoru sa Prometom autobusna karta za drugu zonu vrijedit će i za vlak.

Vlak iz Splita vozi osam puta dnevno.

Polasci
             
Split 6:00 8:00 11:30 13:10 14:40 17:20 19:00 20:40
K. Stari 6:45 9:45 12:30 14:00 16:25 18:10 19:40 /


Nadam se da vam je ovaj članak uspio približiti ovaj novi, "cool" način prijevoza. Vrijeme će pokazati koliko je odluka o pokretanju GŽ-a bila ispravna. Po dosadašnjim reakcijama ljudi koji je koriste, čini mi se da je pun pogodak!



Zahvaljujem osoblju HŽ-a, posebno strojovođi, koji mi je dozvolio ulazak u vozačku kabinu i omogućio da napravim ekskluzivne fotografije i snimke :)

I za kraj, jedna ubrzana vožnja (pri)gradskom željeznicom od Splita do Kaštel Staroga...


Napisao / foto / video: Ballota