Berlin, du bist so wunderbar!

05_08_2012 / 01:09h  |  Autor: Matea Klarić  |  Foto: Janina
Berlin, du bist so wunderbar!

Za početak, nijedan planer ne bi nipošto smio ostati zakinut za križić koji će njegov vlasnik staviti pored Berlina. Dakako, nijedan vlasnik također ne bi smio ostati zakinut za biće koje će mu Berlin ponuditi.

Kažu kako putovanjima postajemo nove osobe. Jedno putovanje – jedna osoba. Tako, izgleda, u svom malenom rezervoaru bića akumuliramo ličnosti koje možemo promijeniti kad nam prethodna dosadi. No, najbolje od svega jest to što se uvijek možemo uputiti po neku novu metamorfozu, baš poput izvora obnovljive energije. Energija se, na dvojbenu sreću, nalazi u zraku svakog mjesta na Kugli. Mi pak, gonjeni težnjom da ucrtamo što više virtualnih promjera i polumjera na ovom geometrijskom čudu, pokušavamo prekrižiti što više destinacija na našim putnim planerima. Za početak, nijedan planer ne bi nipošto smio ostati zakinut za križić koji će njegov vlasnik staviti pored Berlina. Dakako, nijedan vlasnik također ne bi smio ostati zakinut za biće koje će mu Berlin ponuditi.

Zašto baš Berlin? br.1

Berlin, du bist wunderbar!, reklamni je logo istoimenog piva koji ćete vjerojatno susresti odmah pri prvom ulasku u gradsko područje Berlina. U njega stane sav doživljaj koji Berlin pruža. Ne treba napominjati kako je zaista klišejski povlačiti usporedbe Berlina i pive, no upravo tu leži interpretacijski ključ ovoga mjesta koje nudi doživljaj pivske reklame. Prolaziti bezbrojnim ulicama zbilja velikog grada osjećajući se strancem ukoliko ti ruku ne krasi boca tog hranjivog napitka… prisustvovati after party sesijama u bilo kojem dijelu grada i u bilo koje doba dana…degustirati beskrajan izbor šarolikih piva…

… sve to, i još više, zbilja odaje dojam da ste jedan od aktera spomenutih reklama.

Zašto baš Berlin? br.2

Underground iskustvo, sintagma je kojom možemo opisati osjećaj da se sve događa pod zemljom; izuzmemo li podzemni promet, naravno. Berlin je točka u kojoj definitivno ne možete tek tako naići na mjesta vrijedna pogleda. Zalutati – već može. Tražiti pa zalutati – također može. Možete zalutati npr. u Tacheles, kultno derutno mjesto zastrašujućeg dojma Što je meni ovo trebalo? koje predstavlja Meku cjelokupne underground kulture. Ono će vas obogatiti za spoznaju valjda najčudnijih ličnosti ikada, kakve možete sresti samo u filmovima vječno genijalnih režiserskih umova. Možete zalutati i nešto dublje pod zemlju i pronaći noćni život tek kada pozvonite na skoro nevidljiva vrata ili kada se prostorno orijentirate u unutrašnjem uređenju čiji strop izgleda jednako kao i tlo. No kako bilo, ova strana Berlina zaista vam nudi osjećaj podzemlja, što god ono za vas predstavljalo.

Zašto baš Berlin? br.3

How soon is now?, pita nas jedan od mnogobrojnih primjeraka graffiti kulture kojima grad obiluje. U njegovom slučaju može se reći da svoju povijest živi upravo sada. Nepokolebljivi zid koji je nekoć dijelio Berlin na poznate nam dijelove svojim ostacima i dalje budi spomen na ratne terore počinjene od strane njemačke velesile. Međutim, kao navučeni zastor zaborava, ti zidovi su presvučeni jednom novom kulturom. Graffiti koji krase ozloglašeni zid pretvorili su taj teror u East Side Gallery koja ujedno i maskira taj povijesni teror, ali svojim postojanjem i podsjeća na njega. Drugim riječima, prošlosti se približila budućnost i u sadašnjem obliku nudi zbilja živopisnu povijest ovog grada.

Isto pitanje moglo bi se postaviti i uz nadolazeće brojeve u nizu, no kažu kako nešto ipak ima u broju tri. Pa eto, neka sve ostane na tri glavna razloga postavljena od strane jedne sretne putnice. Ukoliko još niste jedan od njih, metoda sreće je empirijski dokazana, pa… zašto ne baš Berlin?