Audicija: ništa novo, ali isplati se

24_04_2014 / 14:22h  |  Autor: KMaja  |  Foto: Rene
Audicija: ništa novo, ali isplati se

Tražite li duh originalne Audicije i likove koji su vas nasmijavali prije 30 godina, bolje da se poslužite YouTubeom, ali želite li se nasmijati sebi, susjedima, svojoj državi i okolini, neopterećeni očekivanjima i nostalgijom, ovo je predstava koju se isplati pogledati.

Malo se koja predstava urezala u koletkivnu svijest jednog naroda (ili više njih) poput sarajevske Audicije. Preko deset godina splitska publika nije imala priliku na domaćem teritoriju provjeriti čime to kandidati pred ispitivačem osvajaju publiku u svim zemljama bivše države još od prve izvedbe. Stoga nije čudno što su se karte za dvije predstave, izvedene u Lori 23. travnja, doslovno razgrabile.

Četvrta Audicija nije donijela ništa revolucionarno novo, ali je definitivno opustila publiku i zadržala joj pažnju na dva sata, što nije mala stvar.

Željko Ninčić, jedina konstanta predstave u posljednjih 30 godina te autor posljednjih dviju Audicija ovoga je puta kombinirao nove i stare likove. Doduše, očekujete li da je kao Davor Stevanović pjevao Zagrljeni Frane Lasića, razočarat ćete se jer toliko daleko u prošlost ipak se nije vratio – utjelovio je Marinka Ćutuka iz Nove audicije te Veselog iz Najnovije audicije (Primi me), a pridružili su im se Vuk Medojević zvani Lisica, Džemsudin Šimširpašić te Radojka Janša, u izvedbi Aleksandra Krstajića i Vladimira Balašćaka. Naravno, tu je, kao i uvijek, profesor-ispitivač, kojega je ovoga puta odigrao Stanko Bogojević.

Iskarikirani likovi, koji se pokušavaju upisati na Akademiju dramskih umjetnosti, kod splitske su publike uglavnom izazivali smijeh šalama na nacionalnoj osnovi, ispaljujući stereotipe o pojedinim narodima s područja bivše Jugoslavije, pa su se Splićani tako slatko smijali Crnogorcima, Srbima, Slovencima ali i Hrvatima. Ipak, nije sve ostalo na predvidivim vicevima i šalama nerazumljivima onima rođenima iza devedesetih – na tapetu su se našli Europska unija, Haaški tribunal i još neki događaji iz recentne prošlosti. Također, ovacije publike je pobrao Balašćak svojim imitacijama poznatih pjevača, koje je portretirao glasom i pogotovo mimikom, što je publika nagradila višestrukim pljeskom i ovacijama. S ništa manje oduševljenja nije dočekano ni Ninčićevo kanaliziranje poznatih političkih vođa iz devedesetih, pa je tako publika u Lori imala priliku čuti poruke i s onoga svijeta.

Posebno priznanje treba odati tvorcu predstave što nije išao linijom manjeg otpora kakva se (pre)često viđa u predstavama koje pretendiraju biti komične, pa jeftinim seksualnim insinuacijama i psovkama provocirao smijeh, tako da je Audicija usitinu primjerena svim dobnim skupinama; najprovokativniji skeč jest Radojkina pjesma koja opisuje kako na obali rijeke stoku raca čuva. No, ni tu igru riječi nitko vam ne trlja na nos, kao uostalom ni jednu dosjetku u predstavi – tko je skužio, skužio je, tko nije, skužit će sljedeću!

Tražite li duh originalne Audicije i likove koji su vas nasmijavali prije 30 godina, bolje da se poslužite YouTubeom, ali želite li se nasmijati sebi, susjedima, svojoj državi i okolini, neopterećeni očekivanjima i nostalgijom, ovo je predstava koju se isplati pogledati. Uskoro ponovo imate priliku za to: zbog, kako su rekli organizatori, nezapamćenog interesa za predstavu, nova varijanta Audicije igrat će na istom mjestu ponovo u utorak, 29. travnja u 21 sat. Karte već možete potražiti u agenciji Globo Travel.