21. STFF: 9 dana novog filma

06_09_2016  |  Autor: I. Z.  |  Foto: STFF / Press
21. STFF: 9 dana novog filma

Splitski filmski festival od 10. do 18. rujna 2016. imat će svoje 21. izdanje, a program nudi brojne nagrađivane filmove, pri čemu i one koji nisu distribuirani u hrvatskim kinima, a ne izostaje ni edukativni program...

Splitski filmski festival od 10. do 18. rujna 2016. imat će svoje 21. izdanje. Program festivala predstavlja izbor iz nekoliko tisuća prijava recentne svjetske filmske produkcije i filmova koji su prikazivani i nagrađivani na mnogim poznatim (Rotterdam, Berlinale, Cannes…) i manje poznatim svjetskim festivalima. Unatoč znatno smanjenim sredstvima, na festivalu će biti prikazane redom hrvatske premijere filmova, pa je festival programski jedan od najznačajnijih hrvatskih filmskih festivala.

Program 21. izdanja podijeljen je na 8 segmenata - Konkurencija dugometražni, Konkurencija kratkometražni, Forum, Odrazi / Reflections, Libido, Frame Extended, Hrvatski film (dugi i kratki metar) i Posebni program. Službeni program biti će obogaćen prezentacijama i predavanjima koji će se posebno fokusirati na temu ovogodišnjeg izdanja festivala – samovažnost (blagoslov ili prokletstvo).

8 dugometražnih u konkurenciji

Središnji dio programa čini konkurencija raznovrsnih 8 dugometražnih filmova mladih filmaša i filmskih virtuoza, koji nisu distribuirani u Hrvatskoj. Ovogodišnja selekcija naglasak je postavila na filmove koji se bave samovažnosti, pri čemu treba izdvojiti Usporedni pravci spajaju se u beskonačnosti / Parallel lines meet at infinity ruske redateljice Like Aleksejeve, zatim Isola redateljice Fabianny Dechamps, Smac redatelja Eliasa Demetrioua.Gledat će se i Oscuro Animal redatelja Felipea Guerrere, Radio Dreams iranskog redatelja Babaka Jalalie, Događaj ukrajinskog redatelja Sergeja Loznitsa, Yo redatelja Matiasa Meyera i Smrt Luja XIV. katalonskog redatelja Alberta Serre.

Predavanja će držati i poznata američka filmska kritičarka Miriam Bale


Organizatori posebno izdvajaju  predavanja američke filmske kritičarke Miriam Bale koja piše filmske kritike za The New York Times, The New York Daily News i The Hollywood Reporter, kao i za časopise Film Comment, Sight and Sound i Filmmaker. Također je bila urednica Joan's Digesta. Pred mladim filmašima, studentima i ostalim ljubiteljima filma iznijet će pojedine negativne učinke autorskog pristupa kinematografiji koji je svjesno usredotočen na samog redatelja.

Nadalje, Bernd Schoch će na svome predavanju obratiti pažnju na vizualne i narativne strategije u glazbenim dokumentarcima prikazujući isječke iz povijesti kinematografije i nekih vlastitih uradaka, te se usredotočiti na pitanje kako se slika prevodi u zvuk i obratno.

Predavanje održati i književnik Bekim Sejranović.

Raspored prikazivanja, kao i detalji o filmovima u ostalim kategorijama mogu se pronaći na linku