Afirmacija započela u Akvariju
14_01_2012 / 20:47h | Autor: KMaja | Foto: Željko Šunjić
Svečano otvaranje manifestacije NUS (Neafirmirana umjetnička scena) u prostoru Akvarija na Bačvicama privuklo je u petak začuđujuće veliki broj posjetitelja raznih profila i još jednom dokazalo da Splićani mogu iznenaditi.
Svečano otvaranje manifestacije NUS (Neafirmirana umjetnička scena) u prostoru Akvarija na Bačvicama privuklo je u petak začuđujuće veliki broj posjetitelja raznih profila i još jednom dokazalo da Splićani mogu iznenaditi. Popuno atipično za ovaj grad, i prije najavljenog termina otvaranja u 20 sati, prostor se dupkom popunio što ljubiteljima umjetnosti, što onima koji su nanjušili besplatnu hranu i piće, a organizatori su se potrudili zadovoljiti i jedne i druge. Među preko 100 eksponata u raznim medijima (slika, skulptura, video, instalacija, fotografija, performans) svatko je mogao pronaći nešto prema svom guštu, a zadovoljstvo je mogao i iskazati lijepljenjem naljepnice LIKE ispod rada.
Tako je djevojka, na čijem je tijelu Mario Sokolić u svom višesatnom performansu na prvoj etaži prostora demonstrirao Bodypainting, na kosi imala znakove odobravanja, a velik su broj plavih naljepnica sakupili i radovi učenika Škole likovnih umjetnosti.
Na samom ulazu posjetitelje je dočekao Buuuuuuuuu sa performansom Zero Money, gdje je ispisivao novčanice kojima je dodavao nule na vrijednost, pa je tako ban Jelčić u njegovoj verziji krasio novčanicu od 200 kuna, a Gundulić onu od 500.
Pokraj zaposlenog šanka u prizemlju, gdje je piće bilo besplatno, našao se štand gdje su posjetitelji mogli dobiti majicu sa natpisom, a i stol sa hranom je bio odmah nasuprot, pa se na tom prostoru nekako našla najveća koncentracija ljudi. Na donjoj se etaži također, ali u dijelu prostora sa druge strane zavjese, odvijao performans Maje Kirovske, Observatory of the woken up dreaming, te su u mraku zujali video uratci. Na galeriji prostorije izložen je najveći broj radova obješenih na zid, a na dnu prostorije su se kasnije održala i dva performansa.
Sam čin svečanog otvaranja izveden je nepretenciozno i opušteno – uz riječi dobrodošlice i obavijesti o terminima najavljenih performansa, bez prazne govorancije i pametovanja.
DadANTI su svoj performans Izbor izveli u 20.30, Tajči Čekada je svoj Post mortem high fashion izvela nešto iza 21 sat, a paljenje knjiga u performansu Crno na bijelom, u režiji Damira Čargonje Čarlija, održalo se nešto prije 22 sata uz more na platou kompleksa Bačvice. Performans je osmislio Božidar Jelenić, ali je umro prije no što ga je uspio izvesti.
Posjetitelje su zatim privukli zvukovi iz podzemnog prostora Akvarija – članovi benda Hangin' Village svojim su spojem alter rocka i brit popa od publike dobili po LIKE na majicu. Veselu atmosferu su još više podigli osebujni M.O.R.T., zanimljiv spoj Majki i Andrije, a momci u prvim redovima su očito dobro poznavali repertoar. Totalni je kaos ipak nastao kad su odsvirali Motorheadov Ace of spades, koja se sasvim pristojno uklopila u njihov, pretežito nabrijan materijal. Kada je pjevač posljednji put sa pozornice mahnuo i publici poslao pusice, na scenu je stupio najmnogoljudniji bend večeri – Ilija i zrno žita. Pošto u Akvariju nema ventilacije tada je u prostoru ponestalo zraka, a i šank Rakijarnice je osiromašio pa se broj okupljenih počeo lagano osipati. Bend je svoj energični nastup priveo kraja nešto iza jednog sata, označavajući kraj manifestacije otvaranja NUSa.
Subotu ujutro pospani su umjetnici proveli u centru grada, izvodeći intervencije i akcije u javnom prostoru. Najranije se probudila Neva Kiš i na Peškariji od ranog jutra bilježila izjave prolaznika o njihovom viđenju umjetnika, u akciji pod nazivom Kako nas vide. U Đardinu se Nemanja Čađo satima trudio oko svoje intervencije pod nazivom Put svile. U zraku će ostati do kraja vikenda. Palaču je nešto iza podne poharala Komična Hunta ostavljajući u svojoj akciji Nedjelja, navečer poruke na zidovima.
U nedjelju u 17 sati u amfiteatru Doma mladih Sagita Mirjam Sunara će održati predavanje na temu restauracije i konzervacije suvremene umjetnosti, a u srijedu će se prikazati dokumentarni film Tomislava Ladišića 11. lipnja – Prvi splitski pride, čime će se zaključiti popratni program manifestacije. Izložbu na Bačvicama zainteresirani mogu pogledati do 20. siječnja, svakim danom od 8 do 20 sati.
Tragedija nakon afirmacije
Nažalost Bačvice te noći nisu bile samo mjesto afirmacije umjetničke scene, nego i incidenta u kojem je šesnaestogodišnjakinja zadobila teške opekotine lica te ozljede očiju. Mediji su pogrešno prenijeli vijest da je do ozljeđivanja došlo za vrijeme performansa. - Oko 02:40, pet sati nakon održavanja posljednjeg performansa i preko sat vremena nakon završetka svečanosti otvaranja, maloljetna je osoba nastradala u nezgodi koja se dogodila u ulaznom prostoru Akvarija. Ozlijeđenoj je osobi pomoć pružena u splitskoj bolnici – objavljeno je u demantiju na službenom webu Neafirmirane umjetničke scene.
Pogledajte albume u fotogaleriji!
Tako je djevojka, na čijem je tijelu Mario Sokolić u svom višesatnom performansu na prvoj etaži prostora demonstrirao Bodypainting, na kosi imala znakove odobravanja, a velik su broj plavih naljepnica sakupili i radovi učenika Škole likovnih umjetnosti.
Na samom ulazu posjetitelje je dočekao Buuuuuuuuu sa performansom Zero Money, gdje je ispisivao novčanice kojima je dodavao nule na vrijednost, pa je tako ban Jelčić u njegovoj verziji krasio novčanicu od 200 kuna, a Gundulić onu od 500.
Pokraj zaposlenog šanka u prizemlju, gdje je piće bilo besplatno, našao se štand gdje su posjetitelji mogli dobiti majicu sa natpisom, a i stol sa hranom je bio odmah nasuprot, pa se na tom prostoru nekako našla najveća koncentracija ljudi. Na donjoj se etaži također, ali u dijelu prostora sa druge strane zavjese, odvijao performans Maje Kirovske, Observatory of the woken up dreaming, te su u mraku zujali video uratci. Na galeriji prostorije izložen je najveći broj radova obješenih na zid, a na dnu prostorije su se kasnije održala i dva performansa.
Sam čin svečanog otvaranja izveden je nepretenciozno i opušteno – uz riječi dobrodošlice i obavijesti o terminima najavljenih performansa, bez prazne govorancije i pametovanja.
DadANTI su svoj performans Izbor izveli u 20.30, Tajči Čekada je svoj Post mortem high fashion izvela nešto iza 21 sat, a paljenje knjiga u performansu Crno na bijelom, u režiji Damira Čargonje Čarlija, održalo se nešto prije 22 sata uz more na platou kompleksa Bačvice. Performans je osmislio Božidar Jelenić, ali je umro prije no što ga je uspio izvesti.
Posjetitelje su zatim privukli zvukovi iz podzemnog prostora Akvarija – članovi benda Hangin' Village svojim su spojem alter rocka i brit popa od publike dobili po LIKE na majicu. Veselu atmosferu su još više podigli osebujni M.O.R.T., zanimljiv spoj Majki i Andrije, a momci u prvim redovima su očito dobro poznavali repertoar. Totalni je kaos ipak nastao kad su odsvirali Motorheadov Ace of spades, koja se sasvim pristojno uklopila u njihov, pretežito nabrijan materijal. Kada je pjevač posljednji put sa pozornice mahnuo i publici poslao pusice, na scenu je stupio najmnogoljudniji bend večeri – Ilija i zrno žita. Pošto u Akvariju nema ventilacije tada je u prostoru ponestalo zraka, a i šank Rakijarnice je osiromašio pa se broj okupljenih počeo lagano osipati. Bend je svoj energični nastup priveo kraja nešto iza jednog sata, označavajući kraj manifestacije otvaranja NUSa.
Subotu ujutro pospani su umjetnici proveli u centru grada, izvodeći intervencije i akcije u javnom prostoru. Najranije se probudila Neva Kiš i na Peškariji od ranog jutra bilježila izjave prolaznika o njihovom viđenju umjetnika, u akciji pod nazivom Kako nas vide. U Đardinu se Nemanja Čađo satima trudio oko svoje intervencije pod nazivom Put svile. U zraku će ostati do kraja vikenda. Palaču je nešto iza podne poharala Komična Hunta ostavljajući u svojoj akciji Nedjelja, navečer poruke na zidovima.
U nedjelju u 17 sati u amfiteatru Doma mladih Sagita Mirjam Sunara će održati predavanje na temu restauracije i konzervacije suvremene umjetnosti, a u srijedu će se prikazati dokumentarni film Tomislava Ladišića 11. lipnja – Prvi splitski pride, čime će se zaključiti popratni program manifestacije. Izložbu na Bačvicama zainteresirani mogu pogledati do 20. siječnja, svakim danom od 8 do 20 sati.
Tragedija nakon afirmacije
Nažalost Bačvice te noći nisu bile samo mjesto afirmacije umjetničke scene, nego i incidenta u kojem je šesnaestogodišnjakinja zadobila teške opekotine lica te ozljede očiju. Mediji su pogrešno prenijeli vijest da je do ozljeđivanja došlo za vrijeme performansa. - Oko 02:40, pet sati nakon održavanja posljednjeg performansa i preko sat vremena nakon završetka svečanosti otvaranja, maloljetna je osoba nastradala u nezgodi koja se dogodila u ulaznom prostoru Akvarija. Ozlijeđenoj je osobi pomoć pružena u splitskoj bolnici – objavljeno je u demantiju na službenom webu Neafirmirane umjetničke scene.
Pogledajte albume u fotogaleriji!