Marjan će spasiti druge skale?
Među ponuđenim idejama najlakše bi bilo realizirati ideju o izgradnji drugih marjanskih skala. Izneseni su i prijedlozi o prilagođavanju postojećih objekata, zatim podjela postojeće ceste na prostor za jednosmjerni JGP i prostor za pješake te bicikliste...
Dvorana u prostorijama Društva arhitekata Split bila je premalena za količinu zainteresiranih koji su u nedjelju popodne željeli vidjeti koje su se ideje iskristalizirale na osmodnevnoj radionici na kojoj su se nizale ideje za spas pluća grada Splita.
>> U album pogledajte nekoliko simulacija
Kroz pet sati programa prezentirani su rezultati rada studenta i njihovih mentora kroz šest fokusa – Kretanja, Obalna linija, Zoološki i botanički vrt, Redefiniranje postojećih objekata, Prostor šume te Kontaktne zone. Nakon svake prezentacije slijedili su komentari predstavnika Društva Marjan, udruge Eko Kvarner, inicijative Za Marjan, te same arhitektonske struke.
Druge marjanske skale povezivale bi hrbat Marjana sa južnom obalom
Među ponuđenim idejama najlakše bi bilo realizirati ideju o izgradnji drugih marjanskih skala koje bi odjeljivale prostor na kojem je dopuštena gradnja od zaštićenog područja, povezujući istodobno hrbat Marjana sa južnom obalom, te šetnice južnom obalom koju koče tek problem sa državom i Titovom vilom, a te bi intervencije itekako utjecale na percepciju Marjana, konačno omogućavajući betonom nagriženoj južnoj strani komunikaciju sa vrhom brda te kontinuirani lungo mare.
Izneseni su i prijedlozi o prilagođavanju postojećih objekata – kao što je primjerice prostor Prirodoslovnog muzeja i Zoološkog vrta, koji bi postao informacijski centar, a sjećanje na zoološki vrt koji bi se potpuno uklonio sa sadašnje pozicije, održalo bi se dislociranim sadržajima u kojima bi se predstavljale autohtone životinjske i morske vrste. Zanimljive su i ideje o potpunom ukidanju prometa osobnim automobilom na poluotoku (osim za stanovnike, ali do određene točke) te stavljanje u pogon pouzdanog ekološkog javnog gradskog prijevoza, uz javne garaže na mjestima ukrcaja putnika, zatim podjela postojeće ceste na prostor za jednosmjerni JGP i prostor za pješake te bicikliste, povećavanje razine komunalne opreme, otvaranju područja instituta za javnost…
Izneseni su i prijedlozi o prilagođavanju postojećih objekata
Nakon mnoštva iznesenih ideja, uslijedila je rasprava, na kojoj je u konačnici zaključeno da će DASovci analizom postprodukcijskih procesa, u suradnji sa drugim udrugama, iskristalizirati stav oko važnih tema vezanih za Marjan.
O Marjanu i rezultatima radionice pričati će se u sklopu sajma Saso u četvrtak, 20.10., sa početkom u 17 sati i 20 minuta, gdje će se prof. Dario Gabrić osvrnuti na Radionicu, a u skoroj se budućnosti očekuje i izdavanje časopisa u kojem će biti predstavljeni radovi i zaključci.