Trpanje uz tunel
Nekada je pruga od Kopilice do gradske luke razdvajala grad na dva dijela, no neizgrađene površine uz tunel danas se uspješno trpaju <strong>betonom</strong>. Na Dobrom stambeno-poslovni poslovni kvadrati rastu na dvije lokacije, a u planu su još najmanje tri gradilišta...
Nekada je pruga od Kopilice do gradske luke razdvajala grad na dva dijela, no natkrivanjem usjeka 1979. godine sve više novih zgrada počelo je spajati istočni i zapadni dio grada. Iako su nad samim tunelom i danas uglavnom parkirališta, neizgrađene površine uz tunel uspješno se trpaju betonom.
Novogradnja u Ulici Ljudevita Posavskog u fazi 5/8
Na Dobrom stambeno-poslovni kvadrati rastu na lokaciji nekadašnje oronule tvornice boja u Ulici Ljudevita Posavskog i već su na razini pete etaže, od planiranih osam. U Gundulićevoj, preko puta zgrade Suda, na mjestu zapuštenog perivoja iskopana je duboka rupa za temelje poslovne zgrade u koju će se smjestiti i devet stanova.
Predviđen je stiješnjen suživot novogradnje i nasljeđa u Gundulićevoj
Iako je perivoj činio cjelinu upravo s kućom izgrađenom početkom prošlog stoljeća zaštita konzervatora ipak je omogućila stiješnjen suživot novogradnje i nasljeđa. Pitanje je do kada jer su konzervatori, nakon što su dopustili pretjerano izgradnju, na Sukoišanu u ruke građevinskih investitora prepustili betonom zarobljenu secesijsku kuću Mijić uz tumačenje da je - prostor ionako uništen.
Na zemljanom parkiralištu iznad tunela tek će se formirati Trg HBZ
U budućnosti bi se uz tunel, na dnu Vukovarske, trebao graditi poslovni centar, a čitav kompleks zgrada, među kojima bi trebala biti i zgrada gradske uprave tek će formirati Trg Hrvatske bratske zajednice pored zgrade Policijske uprave, na zemljanom parkiralištu iznad tunela. Svoj trenutak realizacije možda dočeka i zgrada nad arheološkim nalazima u ulici Domovinskog rata, preko puta zgrade Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.
napisao: Pile
foto: Goran Leš