Zona TV zabluda

18_11_2009
Zona TV zabluda

Prigodni i zanimljivi dokumentarci: prvi istražuje ulogu medija u korporacijskom preuzimanju prirodnih resursa, a drugi prati <strong>eksperiment </strong>koji na livadi okupi 3000 prevarenih ljudi te dokaže kako mediji, odnosno marketing, mogu navesti ljude na bilo što...

Iako već postoji Dan slobode medija, Dan telekomunikacija i Dan razvoja informacija UN je od 1996. godine 21. studenog odlučio obilježavati kao dan magične kutije s pomičnom slikom za koju mnogi tvrde da je najutjecajniji medij.

Kontrolirati televiziju znači kontrolirati javno mnijenje, rijetki su koji misle drukčije pa ne iznenađuje bura koju svako malo podigne sam spomen cenzure, pogotovo na državnoj dalekovidnici. Nije samo pitanje koliko se na televiziji smije progovarati o korupciji i kriminalu, nego i sudjeluje li televizija u svjesnom obmanjivanju javnosti? Koliko smo smjeli saznati o aferama u HACu, Podravki… Kolika je stvarna opasnost od svinjske gripe, a kolika dobit farmaceutske industrije?

Može li se medijima ljude navesti na bilo što?

Info zona Večeri filma u studenom završava u petak u 19 sati, sa dva prigodna i zanimljiva dokumentarca. Češki san kojeg je ustupio video portal www.restarted.hr nije preveden na hrvatski, no titlovi su na engleskom. Na pomalo šaljiv način govori o odnosu televizije i marketinga, a nastao je u vrijeme megalomanske promidžbe ulaska Češke u EU. Film je diplomski rad dvojice čeških studenata, svojevrstan eksperiment na ljudima. Reklamirajući otvaranje novog trgovačkog centra na livadi (bez trgovačkog centra) su okupili čak 3000 ljudi te neupitno dokazali kako se medijima, odnosno marketingom, može ljude navesti na bilo što... Ovaj kontroverzni projekt sažet u 87 minuta filma uzbunio je i medije i građane, te je čak postao temom rasprave u češkom parlamentu.

Reklama za novi/lažni trgovački centar - tko mu ne bi odolio

Prije nasamarenih Čeha pogledat ćemo nagrađivani kratki dokumentarac Globalizacija i mediji koji u 21 minutu donosi rezultate istraživanja uloge medija u korporacijskom preuzimanju prirodnih resursa planeta. Saznat ćemo i kako su mediji uključeni u oblikovanje javnog mnijenja tijekom Rata protiv terorizma.

Nakon gotovo dva sata upijanja novih znanja i pogleda na svijet, uz besplatne sokove i kokice, bit ćete spremni nastaviti (noćni) život i informirani dočekati Svjetski dan televizije :P