Klikom na blokadu

27_04_2009
Klikom na blokadu

Splitska Nezavisna studentska inicijativa nije kvalitetno zastupljena na internetu, ali dovoljno je informativan <strong>blog</strong> studenata zagrebačkog Filozofskog fakulteta koji su napisali listu odgovora na često postavljana pitanja, objavljuju svakodnevne izvještaje i reakcije iz medija...

Splitska Nezavisna studentska inicijativa nije kvalitetno zastupljena na internetu, ali dovoljno je informativan blog slobodnifilozofski.bloger.hr. Studenti zagrebačkog Filozofskog fakulteta napisali su listu odgovora na često postavljana pitanja, objavljuju svakodnevne izvještaje i reakcije iz medija te prenose događanja iz drugih gradova i država i pisma potpore.

Blog nudi i statističke podatke DZS

Tako na blogu, na temelju podatka Državnog zavoda za statistiku, možemo saznati da je od 1990. do 2004. godine broj studenata porastao za 95%, ali se porast isključivo temeljio na rastu broja studenata koji plaćaju studij.

Prenosimo i dio odgovor na možda najčešće postavljeno pitanje prethodnih dana – koji su ciljevi i zahtjevi prosvjeda – "Zahtijevamo besplatna sveučilišta, u koje će država ulagati više, a ne manje. Zahtijevamo zapošljavanje onolikog broja profesora na sveučilištima koji je predviđen bolonjskim standardima no koji se, međutim, ne provode. Zahtijevamo proširenje smještajnih kapaciteta u studentskim domovima. Zahtijevamo veći broj stipendija, veći broj adekvatnih i funkcionalnih nastavnih prostorija i veće i relevantnije knjižničke fondove."

Dovoljno informativan: slobodnifilozofski.bloger.hr

Najčešća kritika ideji besplatnog školstva za svih je teza da plaćanje školovanja stimulira efikasnost studiranja, no u Inicijativi tvrde da ne postoji nikakva znanstvena potpora tezi o postojanju veze između samostalnog plaćanja studija i akademskih dostignuća. Citiraju Vilima Ribića, predsjednika Velikog vijeća Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja koji je u intervjuu za Novi list iznio podatke o studiji koju su naručili, a "iz koje proizlazi da ne postoji korelacija u uspješnosti među onima koji plaćaju i onima koji besplatno studiraju. Dakle, oni koji plaćaju nisu ništa brži od onih koji ne plaćaju."