Divlji g(l)as
Hvatao se za glavu, omotavao kabel mikrofona oko vrata, bacao se po podu i pomicao granicu izrabljivanja vlastitog glasa. <em>Guranja s litice</em> ugostilo je poznate američko bugarsko mađarske <strong>nojzere</strong> <em>To Live and shave in L.A</em>.
Zašto je bubnjar benda To Live and shave in L.A. svirao na napuknutim činelama doznalo je u srijedu u klubu Kocka samo nekoliko desetaka zaljubljenika u nešto drugačiju definiciju glazbe. Naime, dvanaesto izdanje Guranja s litice ugostilo je poznate američko-bugarsko-mađarske nojzere, koji su na sceni prisutni preko 17 godina i imaju za sobom nebrojene suradnje sa velikanima ne-baš-mainstreem-glazbe, kao što su Thurston Moore, Andrew W.K. i Don Fleming.
Splitske snage - Živottinja, su svojim zujanjem s računala, bogatim, pedalom procesuiranim zvukom gitare, mrmljanjem iz cijevi te energičnim bubnjevima visoko podigli ljestvicu buke. Svirku su započeli laganim doomom, s natruhama post rocka, da bi kulminirali totalnim noiseom i dostojno pripremili publiku za nastup ameriknaca.
Amerikancu su zasvirali tek nakon dobre pripreme splitske Živottinje
TlLASNILA su ispunili prostor kluba visokim, grebućim zvukovima, proizvodeći glazbu struganjem po činelama, gitari, pedalama i raznim procesorima dok ih je vokal nepokolebljivo nadglasavao stihovima koji su zvučali na trenutke kao kakva mantra. Kako bi pojačao efekt svojih riječi, čovjek se spustio u publiku i grlio pojedince izvikujući im stihove na uši. Hvatao se za glavu, omotavao kabel mikrofona oko vrata, bacao se po podu i pomicao granicu izrabljivanja vlastitog glasa.
Jedan od načina pomicanja granice izrabljivanja glasa
Pred kraj konceta, postalo je jasno zašto su činele na bubnju napuknute, kada ih je bubnjar bacio na pod i počeo razbijati o ogradu. Nakon toga, bilo je vrijeme za kolaboraciju, po čemu su TLASNILA, muzički kolektiv, nadaleko poznati, pa su pozvali momke iz predgrupe da im se pridruže na pozornici i naprave totalni kaos i nered. Cijev se pretapala sa vokalom, zujanje je gotovo dosegnulo granicu tolerancije, a bubnjevi su se nesmiljeno mlatili. Glazbala su konačno utihnula kada je Tom Smith skočio, a kompjuter je nastavio zujati i zujati.
Kolaboracija benodva za totalni kaos na pozornici
Zatim je uslijedila kratka tišina, koja je naprasno prekinuta premijerom Severininog novog singla Gas, gas. Zvukovi turbofolka zaorili su se pred šokiranom publikom, a bend se, u dobrom raspoloženju prepustio balkanskom melosu i složno drmusao u ritmu „kamijona“.
Svi oni koji gunđaju kako se u Splitu nikada ne organizira nešto divlje, nešto drugačije i totalno pomaknuto, a nisu se sinoć pojavili, neka si lijepo puste tu pjesmu, jer to je jedina dodirna točka sa sinoćnjim ludilom koju će čuti vjerojatno još dugo vremena.
napisala: KMaja
foto: SIvan