Prometni redari na križanjima

27_10_2007
Prometni redari na križanjima

Uz prometne policajce, redari bi imali ovlasti nadzora i kažnjavanja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, njihova premještanja (pauk-služba) te upravljanja prometom na raskrižjima.

Stupanjem na snagu novog Pravilnika o uvjetima za prenošenje poslova upravljanja i nadzora cestovnim prometom na jedinice lokalne samouprave, Grad Split će dobiti nove službenike – prometne redare.
Sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, nevladina Udruga velikih gradova izradila je tekst provedbenih propisa i prema neslužbenim informacijama, njihovo donošenje od Središnjeg državnog ureda samo je pitanje dana, dok se njegova primjena, prema odluci Vlade, pomaknula s 1. siječnja 2007. na 1. siječnja 2008. godine.
Prometni bi redari uz prometne policajce, sukladno tim propisima, imali ovlasti nadzora i kažnjavanja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, njihova premještanja (pauk-služba) te upravljanja prometom na raskrižjima. Broj redara potreban za obavljanje tih zadataka odredit će Grad na temelju stručne procjene gustoće prometa i broja prometnih prekršaja. Grad je također dužan osigurati minimalne prostorne i materijalne uvjete za obavljanje njihove djelatnosti. Svaki će redar morati proći odgovarajuću obuku, nakon koje će od MUP-a dobiti uvjerenje o osposobljenosti, a zanimljivo je da će MUP također ocijeniti i pripremljenost Grada za novi ustroj.
- Split naprosto vapi za prometnim redom na svojim ulicama i prometni redari uvelike će pripomoći njegovu uspostavljanju. Još se ne zna hoće li prometni redari djelovati u sklopu komunalnog redarstva, Odsjeka za ceste i promet ili kao samostalna cjelina, o čemu će odlučiti Poglavarstvo - kazao nam je Milan Amižić, pročelnik Upravnog odjela za komunalno redarstvo.
Valja istaknuti da 1. siječnja 2008. stupa na snagu i novi Prekršajni zakon, u okviru kojega će postupati i prometni redari. Njegovim odredbama bitno su povećane novčane kazne za prekršitelje, a donošenje presuda bit će brže, čime će se smanjiti mogućnost zastare predmeta.
Slobodna Dalmacija, Nikolina Morić-Lulić