Autobusi stariji od 20 godina
Od 147 autobusa 87 je prešlo 15 godina starosti. Tek skorašnja nabavka 40 novih vozila osjetno će popraviti stanje voznog parka. Najstariji primjerci, sedam DAF-ova, stari su četvrt stoljeća.
Smrt 81-godišnje starice, koja je stradala pod "Prometovom" osmicom, otvorila je još jednom pitanje starosti voznog parka gradskog prijevoznika, kao i nužnost nabave novih vozila.
Od 147 autobusa, čak njih 87 starije je od 15, a 57 starije od 20 godina. Rekorderi po starosti su sedam DAF-ova, koji na ulicama voze već pune 24 godine.
Prigradski đir
Ovi "starci", gotovo već oldtimeri, danas prometuju na linijama broj 31, 32, 33, 34, 35 i 38, a to su većinom prigradske destinacije - Tugare, Kučine, Koprivno, Dugopolje...
— Naš je cilj vozni park dovesti na prosječnu starost ispod deset godina, a to ćemo postići najnovijom nabavkom 40 novih autobusa i rashodovanjem 20-ak starih - kaže Igor Vitić, direktor "Prometa". Inače, sva vozila prije nego iziđu na ulice moraju biti tehnički ispravna, zbog čega se, kaže Vitić, obavljaju periodični tehnički pregledi s obzirom na starost autobusa, tako da su ovi najstariji na pregledu gotovo svaki dan, a svaki se autobus i dodatno pregleda prije polaska na liniju.
Puknuta cijev
— Kvarovi se uvijek događaju, tu nema ništa neobično, čak i na najnovijim vozilima. Evo, baš je nekidan na takvom vozilu pukla cijev od ulja - kazuje nam Vitić i dodaje kako "Prometova" Služba za održavanje radi nadljudske napore kako bi svakodnevno osposobila što više autobusa za prometovanje, a unatoč tome, svaki se dan na remontu nađe prosječno 25 autobusa.
Najčešći su kvarovi na motoru i limariji, upravo iz razloga što se radi o starim autobusima. Iz istog razloga "Promet" u svom poslovanju najviše sredstava troši upravo na rezervne dijelove - oko 500 tisuća kuna mjesečno, kao i na naftu - oko tri milijuna kuna.
Zadnjom nabavkom 17 vozila koja su došla u travnju ove godine "Promet" se u posljednji trenutak spasio od kraha, a najnovija nabavka 40 autobusa u idućoj godini u "Prometu" se željno iščekuje.
Slobodna Dalmacija, Nikolina Morić-Lulić