1150 mjesta manje u garažama
Gradski urbanisti u naglom zaokretu od formule ’garaže posvuda’ najnovijim izmjenama GUP-a smanjuju broj parkirnih mjesta, i to redovito za javne namjene. Pitanje je što znači takav novi stav.
Bivši direktor Zavoda za urbanizam Draško Bižaca prozvao je gradske urbaniste da na Trgu hrvatske bratske zajednice ukidaju javnu garažu sa 650 parkirnih mjesta. Poznato je da se gradska administracija planira preseliti u novu zgradu na Trgu Hrvatske bratske zajednice koju bi trebao izgraditi onaj tko će koristiti Banovinu kao hotel. Tu bi trebala biti i nova zgrada "Splitske banke". To parkiralište je trebalo riješiti nevolje i onih koji dolaze u okolne zgrade MUP-a, "Croatia osiguranja", Školske poliklinike i Dječjeg dispanzera.
Poglavar za urbanizam Branko Poljanić poslao nam je pisani odgovor u kojem tvrdi da se na Trgu HBZ-a ne gube parkirna mjesta.
— Razlog zašto je ovaj kapacitet skinut iz tablice višenamjenske garaže je u tome što je dio tih kapaciteta predviđen u garaži - "građevina jedne namjene", i to oko 200 parkirnih mjesta ispred hotela "Globo", a spojeno s izlazom iz postaje podzemne željeznice na Trgu HBZ-a. Na taj način ukupni kapacitet od 650 mjesta se nalazi na prostoru Trga HBZ-a, ali raspoređen u više objekata, i to u građevinama jedne namjene i u višenamjenskim građevinama (zgrada gradske uprave, Splitske banke i MUP-a)
- piše Poljanić.
Ispitivanja terena
Zanimljivo je da Poljanić ističe samo broj parkirnih mjesta za hotel "Globo", ali ne i za zgrade gradske uprave, Splitske banke i MUP-a. A upravo je zbog tih objekata, te Dječjeg dispanzera i Školske poliklinike, GUP predvidio javnu garaža od 650 mjesta.
Poljanić ipak priznaje da će na nekim mjestima doći do smanjenja planiranih parkirnih mjesta. Kapacitet javnih garaža na Tresteniku, uz Ulicu moliških Hrvata, smanjuje se s 400 na 150 parkirnih mjesta. Poljanić tvrdi da su kasnija ispitivanja pokazala da tu može doći samo 150 mjesta. Jedini dodatak u izmjenama GUP-a je javna garaža od 70 mjesta na Trsteniku. Ova lokacija se po Poljaniću utvrdila "analizom prostora". Sve u svemu, čini se da splitski urbanisti imaju strože kriterije za gradnju javnih garaža nego stanova.
Slobodna Dalmacija, Sandi Vidulić