Sanader otvorio gat Sv. Petra
Predsjednik Vlade Ivo Sanader svečano je danas u splitskoj Trajektnoj luci otvorio produljeni gat Sv. Petra, najveći infrastrukturni zahvat u luci u proteklih deset godina, u koji je uloženo 29 milijuna kuna.
Predsjednik Vlade Ivo Sanader svečano je danas u splitskoj Trajektnoj luci otvorio produljeni gat Sv. Petra, najveći infrastrukturni zahvat u luci u proteklih deset godina, u koji je uloženo 29 milijuna kuna, a uz čiju će se 146 metara dužu obalu moći privezati 180 metara dugi cruiseri i do tri dvotrupca.
Radovi na produljenju toga gata, u koje je država uložila 20 milijuna kuna, a Lučka uprava 9, počeli su potkraj prošle godine, a osim privezišta, uz obalu na južnoj strani gata dograđena je rampa za pristajanje trajekata. Time je znatno rasterećen ostali dio luke koja je s prošlogodišnjih 3,5 milijuna prevezenih putnika i više od 646.000 vozila prva u Hrvatskoj i treća na Sredozemlju.
Premijer Sanader istaknuo je da je ovo najveći događaj u splitskoj trajektnoj luci u desetogodišnjem razdoblju postojanja Lučke uprave koja danas obilježava obljetnicu. Produljenje gata Sv. Petra i ostala ulaganja u splitsku luku potrebna su ne samo radi Splita i turista nego radi otoka i otočnog stanovništva kojemu povezanost s kopnom omogućava ostanak, rekao je premijer.
Širi se pozitivno ozračje koje sugerira ljudima da ne odlaze s otoka, poručio je, a tome pridonose i brojne mjere koje smo potaknuli u svome mandatu, od poticaja poduzetnicima za otvaranje tvrtki na otocima, uvođenja većeg broja brodskih linija s kopnom, uključujući i noćne, do povezivanja među otocima i gradnje infrastrukturnih objekata.
"Jedan od najvažnijih takvih projekata je gradnja mosta Komarna - Pelješac", ponovio je Sanader poručujući kako ne razumije one koji se bune protiv toga mosta te ih pozvao da se "okane ćorava posla" jer će se on sagraditi i to će biti prvi put nakon više stotina godina da je Hrvatska teritorijalno povezana.
"Taj most nije protiv BiH, s kojom imamo prijateljske odnose koje želimo zadržati i razvijati", ustvrdio je dodajući kako je "nadležno ministarstvo učinilo sve da se poštuju dva prava, pravo BiH na nesmetan morski prolaz i pravo Hrvatske da poveže svoj teritorij, što je naše autonomno pravo". "Time ćemo ne samo izvući hrvatski jug iz prometne izolacije nego i revitalizirati otoke i poluotok Pelješac", rekao je Sanader.
Najavio je i skup i zahtjevan projekt gradnje kanala Dunav - Sava, dovršetak autoceste do Ploča i Dubrovnika, gradnju koridora 5C te tunela Sv. Ilija kroz Biokovo jer je infrasturktura ono što Hrvatska mora izgraditi kako bi stala uz bok Europi. Onima koji šire malodušnost u Hrvatskoj poručio je da je optimist koji vjeruje da se svi ti projekti mogu ostvariti te ih je pozvao da šire vjeru u sebe, jer nema tog projekta i cilja koje ne možemo ostvariti.
Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta naglasio je kako je splitska luka jedna od šest morskih luka od državnog interesa u koje se u ovom trenutku ulažu golema sredstva radi poboljšanja infrastrukture i proširenja kapaciteta.
Naglasio je i kako Split više nije samo tranzitni centar nego i turističko odredište koje samo u kolovozu ove godine bilježi povećanje broja turista za 19 posto i ukupno 8 posto od početka godine.
U razvoj lučke infrastrukture i njezinu obnovu u proteklih je deset godina, podsjetio je ravnatelj Lučke uprave Branko Grgić, uloženo 120 milijuna kuna, čime je omogućen prihvat više i većih brodova, a vrijeme čekanja na ukrcaj smanjeno je na 15-ak minuta do pola sata.
Dogradnjom ovoga gata splitska je trajektna luka dobila 46 tisuća četvornih metara korisne površine i više od 300 metara vezova, što je važno kada se zna da je najveće povećanje prometa zabilježeno u dolascima cruisera, kojih je prije šest godina uplovilo samo tri, a ovoga ljeta čak 200.
Očekuje se da će se ova poslovna godina završiti sa 10-postotnim porastom ukupnog prometa, od kojega čak 90 posto čini međunarodni, rekao je Grgić dodajući kako je produljenjem gata Sv. Petra dovršen prvi dio Strategije razvitka planiranih infrastrukturnih zahvata, nužnih za snažniji pomorski razvoj Splita i za kvalitetniji prihvat brodova, vozila i putnika koji se preko Splita prebacuju na srednjodalmatinske otoke, potrebnih s obzirom na to da stručnjaci predviđaju do 2015. godine povećanje prometa na 7 milijuna putnika uz proporcionalno povećanje broja vozila.
Jutarnji list