Micanje Škvera 50 milijuna kuna

10_08_2007
Micanje Škvera 50 milijuna kuna

Osim pjeskare, selit će se i "Armature", industrijski kolosijek, radionica za održavanje, skladište rezervnih dijelova, kilometri vodova...

Nakon što je Vlada RH donijela odluku da se "Brodosplitu" umanji koncesionirana površina gotovo za 14 tisuća četvornih metara, pred Gradskim je poglavarstvom veliki zahvat koji će morati izvesti o svojem trošku. Naime, zbog gradnje velebne sportske dvorane, s tog dijela zemljišta morat će se izmjestiti cjelokupna proizvodna infrastruktura škvera.

Tako će se osim modernog pogona pjeskare, morati preseliti i objekt "Brodosplit - Armature", veliki industrijski kolosijek, radionica za održavanje, skladište rezervnih dijelova, otvorene površine za obradu metalnih profila te kilometri niskonaponskih vodova, komunikacijske i kanalizacijske mreže. Troškovi te goleme selidbe pogona, nezabilježene u povijesti Brodogradilišta, prema procjenama iz Banovine, iznosi oko 50 milijuna kuna.

Kako će raditi

Međutim, ovoga trenutka ne postoji studija koja bi precizno ustvrdila troškove "movinga", kao ni studija s odgovorom na pitanje o tome kako će preseljenje utjecati na proizvodni proces u splitskom škveru.

Ako se izmještanje bude uskladilo s istodobnim instaliranjem pogona na drugoj lokaciji, ne bi trebalo biti problema u proizvodnji, kaže nam Zvonko Šegvić, predsjednik HUS-a zadužen za brodogradnju.

Ali, to nam nitko ne jamči, dodao je.

— S obzirom na opseg pogona i infrastrukture, uvjeren sam da će troškovi premještanja biti puno veći od najavljenih 50 milijuna kuna.

Moramo imati na umu da se premješta pjeskara, koja ima moderne pogone bez čije je tehnologije bojenja normalan tijek proizvodnje nezamisliv — kazao je sindikalist Šegvić.

Kad će, ne zna se


Gradsko poglavarstvo dalo obećanje kako će za potrebe škverana osigurati i parkiralište kapaciteta 600 automobila. Simptomatično je što u sporazumu o izmještanju škverskih pogona, potpisanog između Grada i Uprave Brodogradilišta, uopće nisu naznačeni rokovi.

Slobodna Dalmacija, Denis Krnić