Još su živi!

13_05_2007
Još su živi!

Gradom već mjesec dana kruže novi <strong>autobusi</strong> - jo&scaron; su čisti i čitavi :) Valjda i &quot;protuvandalska kabina&quot; služi svrsi &ndash; odvojila je vozače od agresivnih putnika ili putnike od bahatih vozača? Iako ih je samo 17, ja sam sretnik pa na moju stanicu skoro ni ne dolazi neka od karampana.

Gradom već mjesec dana kruže novi autobusi - još su čisti i čitavi :) Valjda i "protuvandalska kabina" služi svrsi – odvojila je vozače od agresivnih putnika ili putnike od bahatih vozača? Iako ih je samo 17, ja sam sretnik pa mi na moju stanicu skoro ni ne dolazi neka od starih karampana. To što su novi autobusi niskopodni, što nemaju par skalina za popet se na ulazu, veseli mene, a mogu misliti koje oduševljenje je to bilo za one pritisnute godinama. Postoji čak i rampa za invalide koja se po potrebi izvlači, ali ni nju ni klima uređaj još nisam vidio na djelu, nije bilo ni potrebe. Klima će sigurno poboljšati kvalitetu usluge, pogotovo u ljetnim mjesecima.



Nepostojanje skalina na ulazu iziskuje drugačiju organizaciju unutrašnjeg prostora od one na koju smo do sada navikli. Vjerojatno nisam jedini kojem je neobično gotovo nepostojanje dvostrukih sjedala, toliko karakterističnih za naše autobuse. Sjedala ipo te bočno postavljena sjedala u stražnjem dijelu autobusa u kojem zbog problema postavljanja motora u niskopodno vozilo, stražnji prolaz ne postoji, nego više izgleda kao usjek u podu, i nisu najsretnije rješenje za visoko frekventne linije.


Iskustvo nam kaže da čak ni zglobni autobusi nisu dovoljno kapacitirani u kritičnim satima, ali ako se želimo voziti u primjerice novoj 7, morat ćemo se zadovoljiti malim 12metarskim autobusom, dok nam se za frekventnu 3 ipak nudi veća 15metarska verzija. U "gluve ure" taman, i gušt se vozit, ali oko školske i pazarske smjene… Uf! Naime, u 12metarsku verziju stanu 92 putnika (36+56) putnika, u 15metrasku verziju ih stane 116 (48+68), a prosjek kapaciteta zglobnog autobusa je oko 150. U dilemi sam, čekati novi ili stisnuti bubrege i ući u oldtimera kojeg su poslali da pojača liniju.


Dizajn vozila je na visokom nivou. Iako promjene nisu revolucionarne ipak se vidi razlika između novih i starijih vozila. Linija je vrlo smiona, ali nije pretjerano agresivna. Displejevi su veliki i lako čitljivi, što će sigurno olakšati snalaženje. Teško je naći zamjerku, ipak se radi o "Bus of the Year 2005". Jedina moja zamjerka (i) na ove nove buseve je - boja. Izgledaju kao da su obojani radioaktivnim materijalom, ne vjerujem da u MAN-ovom katalogu ne postoji neka malo manje fluorescentna žuta boja. Ni forumaši ne vide neke veće zamjerke na samim busevima, više problema vide u suputnicima i vozačima.


Ipak, sve mane su inferiorne spram činjenice da se ''Promet'' počeo modernizirati. Toplo se nadam da će se ispuniti obećanje o skoroj nabavci još 50 novih autobusa te će doći taj dan kad zbog svih novih buseva 9 kuna za kartu više neće biti sramota, nego realnost.

napisao: giove
foto: Toni