Kupci odlaze sa 90 jahti
Prodano je više od 50 brodova dužih od 10 metara, a pristiglo je i još preko 40 narudžbi za sljedeću godinu. U splitsku zračnu luku u petak sletjelo 20, a u subotu 25 <strong>privatnih zrakoplova</strong>, što se inače događa samo u srcu turističke sezone.
Nakon osam godina stalnog rasta izložbene površine i broja posjetitelja, čime se već ranije svrstao među najveće nautičke sajmove svijeta, deveti je "Croatia Boat Show" konačno doživio i pravu ekspanziju prodaje najskupljih plovila, pa mnogi smatraju da je ovo bila ključna godina njegova razvoja.
Europska priredba
Podatak da je u splitsku zračnu luku u petak sletjelo 20, a u subotu 25 privatnih zrakoplova, što se inače događa samo u srcu turističke sezone, najavljuje ono što se moglo doznati obilaskom štandova najprestižnijih proizvođača. Iako su se i mali brodovi prodavali više nego prije, zanimljive su procjene prema kojima je ukupno prodano više od 50 brodova dužih od deset metara, dok je stiglo još preko 40 narudžbi za sljedeću godinu. U Splitu je okončana prodaja još 60 jahti, čija je kupnja ugovorena prije dolaska na sajam.
— Što se tiče prodaje, ove godine "Boat Show" je eksplodirao i on više nije lokalna priredba. Nema Hrvata koji ima brod ili ga želi imati a da nije bio na sajmu, no bilo je puno zainteresiranih iz Njemačke, Austrije, Srbije, Rusije, Mađarske, Češke, Poljske — nabraja organizator Vicenco Blagaić, napominjući da je "Boat Show" mnoge od njih doveo u Split prvi put.
Predsjednik i osnivač luksuzne marke "Pershing" Tilli Antonelli kazao nam je kako je model "pershing 72", vrijedan tri milijuna eura, koji je u petak navečer imao svjetsku premijeru u moru pred hotelom "Le Meridien Lav", rasprodan do 2009. godine. Na predstavljanje jahte, jednim od privatnih zrakoplova stigao je i njezin venezulski kupac.
— Interes za kupnju najvećih plovila iznenadio je i same izlagače. Ovo je najbolji od dosadašnjih splitskih sajmova nautike, a zanimanje je doista golemo. Doveli smo ovdje i "pershing 90", koji košta čak sedam milijuna eura, i stekli smo tri-četiri ozbiljna potencijalna kupca — kaže Matjaž Murko, zastupnik "Pershinga".
Prema njegovim riječima, uobičajeno je da dio luksuznih brodova dovedenih na sajam bude već ranije prodan.
— "Pershinga 72", koji je u Splitu imao premijeru, kupac je naručio prošle godine, dok je još bio u nacrtu. Tako to funkcionira u našoj klasi. Ljudi se na sajam najviše dolaze informirati, održavamo kontakt s kupcima koji dolaze pogledati i doživjeti različite brodove, a kasnije stižu narudžbe — objašnjava Murko, koji smatra da je glavni motor ovogodišnjeg sajma bilo otvaranje prvog hotela s pet zvjezdica.
— Ovdje su odsjeli naši zastupnici iz Rusije, Rumunjske, Italije, Mađarske i Češke, doveli su i brojne klijente — dodaje Murko.
Netaknuta obala
Michel Karsenti, osnivač internacionalnog časopisa "Yachts" i jedan od najboljih poznavatelja nautike, kazao nam je kako od splitskog sajma očekuje da za pet godina postane treći u Europi.
— Ovo je rastuće tržište, a raste vrlo, vrlo brzo. Sajam u Splitu je na prekrasnome mjestu, kakvog nigdje drugdje nema. U Cannesu i Saint Tropezu more je prljavo i nakrcano tisućama brodova, dok je hrvatska obala divna upravo zato što je divlja, što možeš otići u bilo koju uvalu, a tamo ćeš zateći najviše tri broda. Na Azurnoj obali su jahtaši iz cijele Zapadne Europe, a uskoro će tako biti i na Jadranu, još uz goste iz Istočne Europe. Obalu treba sačuvati netaknutom, ali mora se još raditi na luksuznom turizmu i marinama. Zato je dobro da se otvaranjem novih hotela počeo pojavljivati i luksuz. Takvim gostima nije problem novac, problem je ono što im daš za novac — tvrdi Karsenti.
Popunjeni hoteliNajbolji splitski hoteli, uključujući i "Le Meridien Lav", za sada jedini s pet zvjezdica na području županije, potpuno su popunjeni.
— "Lav" ima 391 sobu i sve su pune. Kod nas su odsjele i ekipe "Pershinga", "Sunseekera" i "Ferrettija", a ukupno su ljudi s "Boat Showa" zauzeli čak 250 soba. Ovo je, po mojemu mišljenju, najvažniji događaj godine u Splitu i treba ga svim srcem podržati — zadovoljan je bio John Wood, glavni menadžer "Lava".
Od hotela koje smo kontaktirali, stopostotna popunjenost ostvarena je još u "Consulu", "Dujmu", "Slaviji", "Vestibulu", "Parku" i "Globu". "Dalmina" je imala 85 posto, "Art", "Bellevue" i "Peristil" 80 posto, a "As" 70 posto zauzetih kapaciteta. Mnoge su sobe bile zauzete nekoliko dana prije otvaranja sajma.
Nikola BAJTO
Sajam luksuza
"Luxury, please", jedinstvena izložba luksuza koja je na jesen prošle godine u bečkom kraljevskom dvoru Hofburg, nekadašnjoj rezidenciji cara Franje Josipa, oduševila više od 16 tisuća ljubitelja glamura, predstavljena je jučer na "Croatia Boat Showu" u Splitu.
Vrhunski brandovi
Već iduće godine bečka izložba na "Genovu pod Marjanom" dovodi dijelić ekskluzive, koji će se naći na dvjestotinjak metara četvornih lounge izložbenog prostora u splitskoj luci. Dovoljno je kazati da se među proizvođačima koje Beč okuplja nalaze "Maybach", "Billionaire", "Bentley", "Versace", "Giorgio Armani", "Rolls Royce", "Wally", "Tiffany&Co.", "Porsche", "Swarovski"... Kako bismo stekli dojam o tome što nas očekuje nagodinu, "Luxury, please" iz Beča je na splitski sajam dovezao aston martin V8 vantage, novi i vrhunski dizajniran automobil vrijedan 140 tisuća eura, koji je mamio poglede posjetitelja, kao i Miss Austrije Christine Reiler. U sklopu "Luxury, please" loungea, na idućem izdanju nautičke izložbe izložit će se Stradivarijeva violina vrijedna nevjerojatnih šest milijuna eura.
’Hrvatskoj fali glamur’
U društvu Vicenca Blagaića, organizatora sajma, sjedio je Michel Karsenti, vlasnik licencije nautičkog magazina "Yachts", koji u Hrvatskoj izdaje Blagaić, te Gerhard Krispl, predsjednik uprave sajma "Luxury, please".
— Hrvatska je luksuz sama po sebi, ali joj nedostaje više glamuroznih projekata koje bismo mogli predstaviti u Beču. Sajam luksuza već je prvu godinu okupio brojne ljubitelje lijepih stvari. Rusi su na Hofburg dolazili s punim torbama novca i uzimali najbolje što svijet danas nudi — kazao je Krispl.