Peti koncert s kvartetom za pet!

08_09_2013 / 18:14h  |  Autor: Karmen Širović  |  Foto: Zlatko Sunko
Peti koncert s kvartetom za pet!

Koliko je publika uživala u koncertu kojim je završen ovogodišnji MAGfestival pokazao je veliki pljesak koji je članove kvarteta Papandopulo šest puta vraćao na naklon te su publici uzvratili s čak tri bisa.

Posljednji koncert ovogodišnjeg MAGfestivala, na kojem je nastupio kvartet saksofona Papandopulo, bio je kao šećer na kraju komornih glazbenih večeri koje se održavaju već četvrtu godinu. Koncert za kraj jednog festivala peti je koncert u sklopu MAGfestivala, a održan je 6. rujna u Muzeju grada Splita. Kao prednost gotičke dvorane Papalićeve palače, u kojoj su održani svi koncerti ovogodišnjeg MAGfestivala, isticala se intimnost ambijenta koja je najviše do izražaja došla upravo u izvedbama kvarteta Papandopulo.

Čim je kvartet stupio u dvoranu te gotovo attacca započeo svirati Rossinijeve popularne teme iz opera, publici je nagovijestio zanimljiv nastup. Iako je nizanje Rossinijevih motiva, vrlo dobro uspoređenih s okretanjem kaleidoskopa, u ovoj obradi složeno pomalo zbrčkano, jer je prelazak od jedne do druge teme bio prenapadan, izvođački kvartetu ništa ne možemo zamjeriti. Nastup su nastavili sa Šest krokija B. Papandopula, skladatelja prema kojem su odabrali ime kvarteta.

Naime, Nikola Fabijanić (sopran saksofon), Gordan Tudor (alt saksofon), Goran Jurković (tenor saksofon) i Tomislav Žužak (bariton saksofon) prvo su se okupili pod nazivom New Sax Quartet, a naziv mijenjaju tijekom priprema za drugi studijski album, koji su nagovijestili i na ovom koncertu. Svi članovi Papandopulo kvarteta diplomirali su na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Dragana Sremeca, usavršavali su se u inozemstvu, a uz održavanje koncerata bave se i pedagoškim radom.

Za dobru atmosferu na njihovom koncertu nije bila zaslužna samo dobra svirka već i komunikacija s publikom. Članovi kvarteta tijekom koncerta nekoliko su se puta obratili publici, predstavili im svoj put, objasnili na čemu trenutno rade te pokušali približiti glazbu koju sviraju. Koliko uvažavaju mišljenje publike pokazali su i komentarom da će na sljedeći album koji budu snimili uvrstiti i skladbu D. Boaria Luna e Cuernavaca za koju su na koncertu dobili najveći pljesak. U njihovom ležernom razgovoru saznali smo i koliko cijene skladateljicu Mirelu Ivčević čije su se skladbe Godspell 1 i 2 isto našle na programu te tako doživjele svoju splitsku premijeru.

Godspell 1 i 2 Mirele Ivčević, uz već ranije spomenute kompozicije Rossinija i Papandopula, kvartet Papandopulo snimio je na CD-u koji ubrzo izlazi u izdanju Croatia Recordsa. U izdanju Cantusa kvartet je već objavio CD koji sadrži i skladbu F. Đurovića Kvartet za kraj radnog vremena koju je splitska publika imala priliku čuti na ovom koncertu. Andante et Schrzo francuskog skladatelja E. Bozze postimpresionističko je djelo koje u svom glazbenom materijalu sadrži i citat Debussyjeve teme.

Ono što se moglo primijetiti iz odabranog programa jest sklonost motoričkim kompozicijama koje obiluju virtuoznim dijelovima. I dok su se virtuozne pasaže prelijevale iz jedne dionice u drugu svaki je saksofonist tehnički i dinamički zvučao uvjerljivo. Možete imati svirače koji su odlični solisti, ali koji u komornim ansamblima ne funkcioniraju. Jer važna je dobra komunikacija i suradnja koja je očita u nastupu kvarteta Papandopulo.

Koliko je publika uživala u koncertu pokazao je veliki pljesak koji je članove kvarteta Papandopulo šest puta vraćao na naklon te su publici uzvratili s čak tri bisa. Splitskoj publici kvartet je poznat još otprije, a kako im ovo nije prvo sudjelovanje u MAGfestivalu nadamo im se i dogodine.