Fali biciklistička infrastruktura

18_05_2015 / 08:49h  |  Autor: Martina Melvan  |  Foto: Martina Melvan
Fali biciklistička infrastruktura

Biciklopopravljaona je netipični servis za bicikle, odnosno radionica na kojoj imate priliku samostalno popraviti bicikl i naučiti nešto o mehanizmima bicikla, a prvu je splitsku biciklopopravljaonu tog tipa vodio Mario Balić.

Dulji i sunčaniji dani izvlače na ulice sve veći broj Splićana željnih rekreacije, među njima i biciklista. Iako gradska infrastruktura nije naklonjena potonjima, njihov broj ipak se povećava iz godine u godinu. U duhu ekološke osviještenosti i održivosti biciklizma, udruga Permakultura Dalmacija je zbog toga odlučila, u subotu 16. svibnja na platou Doma mladih, organizirati prvu splitsku biciklopopravljaonu ovog tipa.

>>Pročitaj razgovor s predstavnicima Permakulture Dalmacija

Biciklopopravljaone se u Zagrebu održavaju na tjednoj bazi

Riječ je o netipičnom servisu bicikle, preciznije o radionici na kojoj imate priliku samostalno popraviti bicikl i naučiti nešto o mehanizmima bicikla uz pomoć stručne osobe. Mario Balić, zaljubljenik u bicikle i voditelj biciklističkih tura, bio je ovom prilikom na usluzi zainteresiranim Splićanima kojih se okupio posve solidan broj. U Zagrebu se biciklopopravljaonice održavaju na tjednoj bazi, no Split tek treba pokrenuti tradiciju okupljanja ovog tipa.
- Popravljati bicikle počeo sam još u djetinjstvu prijateljima za ćevape i to se pretvorilo u ljubav za cijeli život. Zbog fakulteta sam otišao u Zagreb i tamo upoznao ekipu od sedam, osam entuzijasta koji su volonterski popravljali bicikle i razmjenjivali iskustva. Unatoč prvotnoj skepsi zagrebačke javnosti, od tih početaka prošlo je već šest godina, koncept je zaživio i razvio se. Sada će se valjda nešto polako pokrenuti i ovdje po tom pitanju – pojasnio je Mario.

Splitu fale i infrastruktura i kritična masa

Kao najveći problem koji, uz nedostatak ovakvih događanja, koči rast biciklizma i biciklističke kulture u našem gradu istaknuo je problem infrastrukture, budući da interes za samom vožnjom ipak raste među pojedincima. Također je napomenuo da je, da bi se konkretne promjene dogodile, potrebno sakupiti i održati određenu kritičku masu upornih i voljnih građana.
- Super je kad se ljudi sastaju i organiziraju biciklijade i slične akcije, no za konkretni pomak potrebno je vozače podržati biciklističkim stazama, prometnim znakovima i slično. Često se kao veliki nedostatak zna isticati kako Split ima previše uzbrdica i nizbrdica, no smatram da pravi problem ipak leži u nedostatku konkretne infrastrukture. U svakom slučaju, u ovom bi gradu trebala postojati određena ključna skupina koja će raditi na sustavnom osvješćivanju javnosti i podizanju vidljivosti u očima ostalih građana – zaključio je za kraj.