Noćni bus čeka Grad, a 6 terminal

19_06_2013 / 09:23h  |  Autor: KMaja  |  Foto: Rene
Noćni bus čeka Grad, a 6 terminal

U nastavku akcije Pitaj Promet donosimo vam odgovore na pitanja planira li se uvođenje noćne linije preko tjedna, zašto se ne uvedu školski autobusi, zašto se autobusi gomilaju na stanicama, kada će displeji izaći iz testnog rada...

Akciju Pitaj Promet pokrenuli smo još u listopadu prošle godine s namjerom da doprinesemo razvoju dijaloga između mladih i tvrtke Promet te pokušamo utjecati na promjene koje bi doprinijele većem zadovoljstvu mladih uslugama te gradske tvrtke, ali i osvijestilI mlade o realnosti njihovih očekivanja i njihovoj ulozi u problemima s kojima se susreće javni gradski prijevoznik. Dugo smo čekali na realizaciju dogovorenog sastanka, ali smo ga konačno dočekali i dobili odgovore na preko dvadeset pitanja.

Već ste mogli pročitati odgovore na pitanja vezana za Prometov vozni park koje nam je dao Ante Ivandić, rukovoditelj prometnog sektora, a o autobusnim linijama i problemima vezanim za njih, pričali smo sa Željkom Mitrovićem, rukovoditeljem sektora razvoja. U novom nastavku donosimo vam odgovore na pitanja planira li se uvođenje noćne linije preko tjedna, zašto se ne uvedu školski autobusi, zašto se autobusi gomilaju na stanicama, kada će displeji izaći iz testnog rada...

Na koji je način određena trasa linije 17 i hoće li se mijenjati?
– Linija broj 17 se mijenjala 2006. na zahtjev Studentskog zbora, jer je to bio jedini način da se spoji Spinut (studentski dom) i Visoka (kampus). Inače, predviđeno je da linija 17 vozi Bračkom ulicom, a linija 6 će spajati Spinut i Visoku, ali za to je pretpostavka sređivanje terminala na Spinutu i puštanje u promet Bračke i Bihaćke ulice.

Zašto se ne uvedu školski autobusi?
– Mi šaljemo pojačanja u vrijeme škole, uostalom, i prigradski autobusi često ne završavaju vožnju na Sukoišanskoj nego nastave prema školama. Pošto smo javni gradski prijevoznik, ne možemo rezervirati pojedine prolaske samo za đake, već se njima koriste svi.

Planira li se uvođenje noćne linije tokom tjedna?
– Ne, ako to vlasnici ne zatraže. Prema iskustvu, linija koje vozi vikendom – nema apsolutno nikakvog prihoda, naprotiv, ogroman je trošak, a i riskantno je za same vozače.

Zašto se autobusi gomilaju na stanicama?
– U gradu nema koridora žutih traka, za autobuse vrijede ista pravila kao i za ostale sudionike u prometu i, realno, prometuje se na četiri glavne gradske prometnice, gdje se stvaraju gužve. U centru grada ne postoji dovoljno prostora na autobusnim okretištima na kojima bi autobusi, čekajući, ispravljali vozni red. To uvjetuje gomilanje autobusa i njihove neravnomjerne prolaske.

Zašto na stanicama nije istaknuto vrijeme u koje bi autobus trebao proći?
– Vrijeme stizanja dnevno oscilira između 15 i 20 minuta – autobus broj 17 ujutro odvozi trasu u 20 minuta, dok mu već sat vremena kasnije treba 40 minuta. Osim dnevnih, tu su i sezonske oscilacije pa je teško dati procjenu kada će koji autobus proći. Bitan faktor koji utječe na to je i nedostatak krajnjih stanica u centru grada. U centru bi trebalo postojati stajalište sa kojega bi se znalo kada autobus kreće, da bi se smanjile oscilacije u dolascima. To je djelomično i odgovoreno u prethodnom pitanju.

Kada će displeji izaći iz testnog rada?
– Neće tako skoro, imamo problema sa tim sustavom.

Zašto su na liniji Split-Trogir najstariji autobusi?
– Odgovor na to pitanje leži u tome koliko je autobusa plaćeno od pojedine lokalne samouprave, ali treba naglasiti da od sedam autobusa koji voze na liniji 37, četiri su potpuno nova, a na toj trasi prometuju i prigradske linije, na kojima su najnoviji autobusi.

Zašto se ne uvedu dvije linije: Split-obilaznica-Kaštel Stari-Trogir, i Split-stara cesta-Kaštel Stari-stara cesta-Split?
– Sve linije koje prelaze granicu Splita trebaju dobiti od Županije dopusnice, moraju se prijaviti i odraditi postupak usklađivanja. Tehnički nije izvedivo izmještanje trase na obilaznicu jer na brzoj cesti ni nema ugibališta za autobuse.

Jesu li se uvođenjem kontrolora na ulazima ostvarile pozitivne promjene, tko je odgovoran za nadstrešnice, zašto Split nema zone poput Zagreba… Pročitajte u zadnjem nastavku >> PROMET ZATRPAVAJU PRITUŽBE

Prometu je stalo do komunikacije s korisnicima - pišite im!

- Svaki dan primimo na desetke pisama građana, na koja odgovaramo – kazali su čelnici Prometu ističući da im je stalo do komunikacije s korisnicima koji svoja pitanja, prijedloge i primjedbe mogu uputiti na mail [email protected].