Novi USE-IT Split - za dišpet!

Novi USE-IT Split - za dišpet!

Drugo izdanje splitske USE-IT mape, besplatne mape za mlade putnike, ugledalo je svjetlo dana i predstavljeno je javnosti. Tiskano je 15 tisuća primjeraka, a o nastanku je pričao tim Info zone koji je radio na mapi.

    • Drugo izdanje splitske USE-IT mape tiskano je i spremno za sve mlade putnike koji žele iskusiti pravi Split. Ada Reić iz Info zone je, 27. siječnja u klubu Quasimodo, Splićanima predstavila USE-IT koncept, a pridružili su joj se dizajner Erik Lončar i mladi volonteri koji su svojim angažmanom omogućili da ova informativna, zabavna i besplatna mapa ugleda svjetlo dana.

      Reić, koja je i vodila izradu mape, okupljenima je pojasnila koncept koji se krije iza ovakvih besplatnih mapa, a on je jednostavan: ideja je da se mladim putnicima iz perspektive lokalaca na jednostavan, zabavan, informativan i pregledan način predstavi grad u koji dolaze. Osim USE-IT tima, u izradu mape bilo je uključeno preko stotinu ljudi koji su ispunili online anketu prijedlozima lokacija koje bi po njima trebale biti uključene u mapu. I upravo je to ključno za napomenuti – u ovu se mapu ne dospijeva plaćanjem, potkupljivanjem ili molbama.... Ako vas stotina mladih nije odobrila, nemate šanse.

      Nesebično dijeljenje dragih mjesta, navika i raspoloženja


      U duhu krilatice Act like a local (Ponašaj se kao lokalac), mladi su Splićani savjetovali turistima da novine čitaju počevši od zadnjih stranica (bez obzira što neće razumjeti ni riječ teksta), da pripaze puše li jugo ili bura kada se zateknu u gradu, da se prilagode splitskom načinu računanja vremena i da ne gube živce zbog kašnjenja. U Splitu kašnjenja ionako nema, uvijek ste tu na vrijeme, samo je riječ o splitskom vremenu. Upozorili su ih da ne koriste selfie štapove i da će ih vrlo vjerojatno pri dolasku zateći sezona građevinskih radova koja se preklapa s turističkom sezonom. Riječ je o fenomenu koji živcira lokalce, pa bi trebao i turiste, pogotovo one koji žele iskusiti lokalno stanje uma.
      - U Europi postoji četrdesetak gradova sa svojim USE-IT mapama i umreženi u USE-IT Europe, organizaciju sa sjedištem u Bruxellesu, a splitski volonteri potrudili su se ne biti sebični i podijeliti neka mjesta s budućim turistima, iako bismo svi mi nekada takve stvari rado zadržali samo za vlastite gušte – naglasila je Reić i istaknula da je najveća novost ove mape uključivanje Marjana koji se nije našao u prošlom izdanju zbog nedostatka prostora.

      Pobjeda splitskog dišpeta!

      Erik Lončar, zadužen za vizualni identitet mape, živi u Splitu preko godinu dana, a Marjan je posjetio samo virtualno. Ipak, to ga nije spriječilo da se zajedno s ostalim volonterima izbori da Bruxelles prihvati obično brdo na mapu. Splitski dišpet je ipak pobijedio!
      - Komunikacija s Bruxellesom je bila katastrofalna. Ja sam u Njemačkoj radio u geodetskom uredu, dakle bio sam lik koji crta karte, a Bruxelles je rekao da ne znam to raditi! – uz smijeh je ilustrirao suradnju i dodao da je period rada na mapi bio „razmišljanje života u milimetrima“ jer je svaki detalj bitan, pogotovo za naslovnicu.

      A nova je naslovnica posebna šarena priča koja je izvrsno zaokružila sve savjete i trikove koje su lokalci podijelili s budućim putnicima. Na naslovnici je iznad splitske panorame podignut veliki, šareni cirkuski šator ilustrirajući riječi Miljenka Smoje koji je tvrdio da je Split toliko lud da bi tribalo priko cilega grada razapet jedan velik šator, pa da bude pravi cirkus.

      Muke po prikupljanju lokacija

      Volonterka Ivana Bartulović okupljenima je približila proces prikupljanja informacija o lokacijama koje su odabrane za mapu:
      - Lokacije u Splitu otvaraju se i zatvaraju u roku od nekoliko mjeseci, teško je vlasnike pitati hoće li njihov restoran ili kafić biti otvoren i za godinu dana kada mapa bude tiskana. Osim toga, odabrane lokacije bilo je potrebno kategorizirati, a neke su nam stvari zadavale probleme. Primjerice fast foodovi su nešto što u drugim državama i ne postoji u obliku koji je nama poznat, a kategorija izlazaka je kod nas dosta fluidna, pa je izlazak i ispijanje pića na zidiću ili u kafiću, ali i izlazak u noćni klub – prepričala je Bartulović i dodala da je online anketa pomogla da volonteri potvrde neke svoje izbore, ali i da saznaju za neka mjesta koja su im osobno bila manje poznata.

      15 tisuća papirnatih mapa - i besplatna mobilna aplikacija


      Nakon prvog izdanja koje je tiskano u 70 tisuća primjeraka (gotovo su svi primjerci podijeljeni), novo je izdanje tiskano u znatno manjem broju od 15 tisuća primjeraka. Ipak, novost u obliku mobilne aplikacije (zasad za iOS) nadoknađuje manji broj tiskanih primjeraka drugog izdanja ove mape. Aplikacija će sadržavati sve što se nalazi i u tiskanom izdanju, a posebno je zanimljivo istaknuti da funkcionira i offline, pa putnici ne trebaju panično tražiti WiFi da bi pregledali mapu. Očekuje se da će se Split u aplikaciji naći za oko mjesec dana.

      Mapa je realizirana u sklopu projekta Informativni centar za mlade Info zona koji je financirao Grad Split te uz pomoć Turističke zajednice Grada Splita, ustanove DES i hostela Tchaikovsky i Quasimodo.

      Info zona Facebook